newzelandدر راستای حفاظت از میراث طبیعی نیوزلند، درهای یک جاذبه گردشگری طبیعی این کشور به روی گردشگران بسته می‌شود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، دولت نیوزلند قصد دارد در راستای حفاظت از جنگل‌های «وایپوآ» که از آن به عنوان میراث طبیعی جهانی این کشور نام برده می‌شود، درهای این مقصد گردشگری را به روی گردشگران ببندد.

به گزارش برناما، جنگل «وایپوآ» در شمال نیوزلند سالانه میزبان حدود 250 هزار گردشگر، به ویژه طبیعت‌گردان است که برای تماشای گونه‌های نادر گیاهی جانوری این جنگل از جمله گونه‌ای از درختان غول‌پیکرکه قدمت برخی از آنها به 2000 سال می‌رسد، به شمال نیوزلند سفر می‌کنند.

براساس بررسی‌هایی که توسط چند سازمان غیردولتی انجام شده، حضور گردشگران در جنگل وایپوآ طی سال‌های اخیر صدمات زیادی را به گونه‌های نادر جانوری و گیاهی این جنگل وارد کرده است.

در این شرایط دولت نیوزلند قصد دارد در آینده نزدیک طرحی را به مرحله اجرا بگذارد که بازدید از جنگل وایپوآ برای گردشگران ممنوع شود و تنها محققان می‌توانند از آن بازدید کنند. این در حالی است که در سال‌های گذشته فیلم‌برداری فیلم‌های مطرحی چون «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» در جنگل وایپوآ، رشد چشمگیر گردشگران این جنگل و نیوزلند را به همراه داشت و با کسب درآمد حدود ‌دو میلیارد دلار برای اقتصاد این کشور، صنعت گردشگری نیوزلند را متحول کرد.