mianmarدولت میانمار برای درآمد پنج میلیارد دلاری از محل صنعت گردشگری در سال 2020 هدفگذاری کرده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از مسئولان صنعت گردشگری میانمار که در سال‌های اخیر به مقصد جدید گردشگری آسیا تبدیل شده، از راهبرد جدید دولت میانمار برای جذب درآمد پنج میلیارد دلاری از محل صنعت گردشگری در سال 2020 خبر دادند.

به گزارش برناما‌، میانمار در سال 2012 با رشد 25 درصدی گردشگرانش میزبان حدود یک میلیون گردشگر بود که حاصل آن درآمد 700 میلیون دلاری برای اقتصاد این کشور و ثبت رکوردی جدید در جذب گردشگر بود.

در این شرایط با میزبانی از 7.5 میلیون گردشگر در سال 2020، درآمد میانمار از محل صنعت گردشگری به پنج میلیارد دلار در سال خواهد رسید و شرایط لازم برای اشتغال حدود دو میلیون نفر از نیروی کار میانمار در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط فراهم می‌شود.

میانمار در شرایطی در جذب گردشگر رکورد زد که در آینده نزدیک در راستای اصلاحاتی که در سال‌های اخیر توسط نظامیان حاکم بر این کشور در راستای رشد اقتصادی و باز شدن فضای سیاسی در حال انجام است، قوانین میانمار در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی تغییر می‌کند. همچنین با توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، امکانات ویژه‌ای برای تبدیل ارز با استفاده از دستگاه‌های خود پرداز بین المللی یا همان ATM فراهم خواهد شد.

میانمار که به سرزمین معابد بودایی و مجسمه‌های بودا شهرت یافته و یک مقصد گردشگری ارزان محسوب می‌شود، در حال حاضر در بین 50 مقصد برتر گردشگری جهان در رتبه 45 قرار دارد و بیشتر گردشگرانش از کشورهای چین، کره‌جنوبی، آلمان، فرانسه، آمریکا، انگلیس، استرالیا و کانادا هستند.