جایزه 100 هزار پوندی بهترین موزه سال 2016 به یک موزه در شهر لندن رسید.

موزه ویکتوریا و آلبرت لندن

به گزارش ایسنا، موزه «ویکتوریا و آلبرت» در شهر لندن، جایزه 100 هزار پوندی (بیش از 470 میلیون تومان) بهترین موزه سال 2016 به عنوان ارزشمندترین جایزه در عرصه موزه جهان را از آن خود کرد.

این جایزه گرانقیمت طی مراسمی در موزه تاریخ طبیعی لندن و از سوی «کیت میدلتون» دوشس کمریج به «مارتین راث» رئیس موزه «ویکتوریا و آلبرت» اعطاء شد.

رئیس این موزه پس از دریافت جایزه “موزه سال 2016” گفت: از دریافت این جایزه بسیار خوشحال است و این تجلیلی از کارکنان موزه محسوب می‌شود. بسیاری از موزه‌های کوچک وجود دارند که کارهای فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهند. این که در میان نامزدهای نهایی این جایزه دریافت جایزه بودیم فوق‌العاده بود و سایر موزه‌ها نیز شایسته دریافت این جایزه هستند.

بی‌بی‌سی  نوشت: موزه «ویکتوریا و آلبرت» که در سال 1852 در جنوب لندن تاسیس شده است، از برترین موزه‌های جهان به جهت داشتن ذخائر غنی آثار هنری به شمار می‌رود و موفقیت این موزه در دریافت این جایزه معتبر بیشتر مرهون پروژه بازسازی گالری‌ها و همچنین برپایی چندین نمایشگاه بسیار پرفروش است، ضمن این که این موزه در سال 2010 به رکورد جذب بیش از 493 هزار بازدیدکننده از 87 کشور جان دست یافت.