«فرامرز رنجبر» به عنوان مدیر جدید موزه رضا عباسی جایگزین شهرام حیدرآبادیان شد.

موزه

مدیر جدید موزه رضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، درباره رویکردش به موزه رضا عباسی بیان کرد: نگاه تحلیلی من برای اداره یک موضوع خط سیر تعامل با علوم اجتماعی به ویژه جامعه شناسی، روانشناسی، جمعیت شناسی و انسان‌شناسی است. من استنباط می‌کنم برای اداره یک موزه به طور کلی و امن باید مراحل موفقیت موزه در همه ابعاد چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر نرم افزاری و ابعاد جزئی‌تر از نیروی انسانی گرفته تا مدیریت لازم است تا از حوزه مطالعاتی علوم اجتماعی غافل نباشیم.

او ادامه داد: لازمه اداره یک موضوع در کلّیت امر این است که جامعه امروز ایران را بشناسیم و درباره وضعیت جغرافیای موزه رضا عباسی دقت بیشتری داشته باشیم. پایتخت‌مان را بهتر بشناسیم تا تعامل جزئی ما با شهروندان پایتخت به مراتب می‌تواند برنامه‌ریزی‌های کلان را برای آنکه به سرمایه بزرگی مثل موزه رضا عباسی نگاه ملی داشته باشیم، شفاف کند.

تحصیلات فرامرز رنجبر در مقطع کارشناسی مدیریت است و به گفته خودش بیش از 25 سال درگیرموضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

 رنجبر در سال 1370 وارد سازمان میراث فرهنگی شده است و کارش را به عنوان مسئول دفتر معاونت معرفی و آموزش وقت سازمان شروع کرده است. این همکاری به مدت چهار سال طول کشید و سپس به مدت سه سال به عنوان مسوول امور اداری حوزه معاونت و آموزش فعالیت ‌کرده است.او به عنوان کارشناس فرهنگی و هنری معاونت آموزش نیز فعالیت کرده است.

کارشناس فرهنگی- هنری و مسئولیت کمیته ساماندهی مجموعه فرهنگی – تاریخی سعد آباد از دیگر فعالیت‌های او در حوزه میراث فرهنگی است.

رنجبر در سال 86 به عنوان مسوول موزه چهره‌های ماندگار منصوب می‌شود. در سال 1387 به عنوان رییس موزه هنرهای زیبای و سال 88 مدیر کتابخانه و اسناد فرهنگی مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد انتخاب می‌شود. او در سال 91 به عنوان کارشناس اموال فرهنگی اداره کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و از سال 1393 به عنوان مشاور اجرایی رئیس کل موزه ملی ایران فعالیت کرده است.

موزه رضا عباسی کاشانی، در سال ۱۳۵۶ در خیابان شریعتی تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دورهٔ صفوی اهل کاشان رضا عباسی نام‌گذاری شد. این موزه شامل آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن سیزده هجری است که آثار هنری آن در سه تالار پیش از اسلام، هنرهای اسلامی، تالار نگارگری  و خوشنویسی  قرار دارد.