عیسی امیدوار

همزمان با هفته میراث فرهنگی مراسمی با محوریت بزرگداشت روز جهانی موزه و تجلیل از برادران امیدوار به عنوان پیشگامان جهانگردی در ایران، در موزه ملت سعدآباد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این مراسم با همراهی گروه طبیعت‌گردهای ماجراجو به همراه تعدادی از افراد موتورسوار با موتورها و ماشین‌های این گروه و همچنین اعضای گروه کانون عکاسان ایران در راستای تجلیل از برادران امیدوار ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه در سالن سینمای ملت برگزار خواهد شد.

مدیر مجموعه سعدآباد، عیسی امیدوار و رییس گروه طبیعت‌گردهای ماجراجو از سخنرانان این مراسم هستند و پخش کلیپ گروه طبیعت‌گردها و پخش قسمتی از فیلم سفر برادران امیدوار ، اهدای لوح تقدیر به برادران امیدوار و بازدید از موزه از برنامه‌های این مراسم است.

موزه برادران امیدوار 5 مهر ماه 1382 همزمان با آغاز هفته جهانگردی در عمارت کالسکه خانه مجموعه تاریخی _ فرهنگی سعدآباد افتتاح شد. این موزه از 3 گالری تشکیل شده که آلات و ادوات شکار، حیوانات و حشرات تاکسیدرمی‌شده، آلات موسیقی، مجسمه‌های چوبی، جواهرات سنتی، ظروف سفالی، سنگواره‌ها، صدف‌ها، مرجان و عکس‌هایی از اقصی نقاط جهان و مراسم و آداب و رسوم قبایل بدوی و بومیان نقاط گوناگون در آن‌ها به نمایش درمی‌آید.

به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد، سفر عیسی و عبدالله امیدوار در سال 1333 ه‍جری شمسی با عبور از مرز افغانستان و ایران آغاز شد و با گذر از جنگل‌های آمازون و افریقا، صحرای گرم و سوزان ربع الخالی عربستان، سرزمین‌های ناشناخته آمریکای جنوبی، استرالیا، قطب شمال و جنوب پایان یافت.

علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می‌توانند ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 28 ازدیبهشت در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد سینمای کاخ ملت حضور یابند.