musem
موزه کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به دلیل انجام عملیات بهسازی و تعمیر پارکت ها، از 9 تیر ماه به مدت یک هفته تعطیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران جهت انجام عملیات بهسازی به مدت یک هفته از تاریخ 9 تا 16 تیر ماه تعطیل خواهد بود.

در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران که در سال 1355 احداث شده است حدود 23 هزار جلد کتاب عمدتا به زبان‌های فارسی و فرانسه و در زمینه‌های ادبیات، تاریخ و هنر وجود دارد و نسخ خطی نفیس کتب و قرآن از جمله آثار شاخص موجود در این کتابخانه است. قدیمی‌ترین کتاب‌ این مجموعه در سال ‪1609 میلادی در پاریس به چاپ رسیده و جدیدترین آن در ژانویه 1979 وارد این کتابخانه شده است.

همچنین ساختمان کتابخانه اختصاصی کاخ نیاوران دارای ویژگی‌های متمایزی در نوع معماری و ساختار سازه است که براساس الگوی رایج معماری مدرن در دهه ‪۵۰ شمسی به همراه ترکیب هوشمندانه‌ای از شیشه و احجام سنگی شکل گرفته است. در طراحی داخل ساختمان ترکیب برنز و شیشه در سطح زیادی به کار رفته و همچنین ترکیب حجمی بزرگی شامل بیش از سه هزار استوانه شفاف، تامین روشنایی سقفی کتابخانه را برعهده دارد

از بخش‌های دیگر کتابخانه، کلکسیون آثار هنری است که مجموعه‌ای بیش از‪ 350 اثر شامل تابلوهای نقاشی و آثار حجمی را دربر می‌گیرد. این آثار می‌تواند نشان‌دهنده بخشی از تاریخ هنر معاصر به ویژه جریان‌های نوگرای هنر ایران در دهه سی و چهل شمسی باشد.

علاقه مندان جهت بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می توانند همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 30/8 تا 17 به این مجموعه واقع در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و این مجموعه تا ساعت 18 فعال خواهد بود.