Mexico

مکزیک و اتحادیه اروپا در راستای توسعه بیشتر صنعت گردشگری، توریسم مشترک را توسعه می‌دهند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، وزیر گردشگری مکزیک روز یکشنبه از امضای یک تفاهمنامه گردشگری میان این وزارتخانه و مقامات صنعت گردشگری اتحادیه اروپا در شهر مکزیکوسیتی خبر داد.

بر اساس این توافقنامه شرایط لازم برای تسهیل سفر گردشگران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچینن سرمایه‌گذاران اتباع این کشورها در زیرساخت‌های صنعت گردشگری مکزیک تسهیل می‌شود که این امر در دراز مدت می‌تواند رشد چشمگیر صنعت گردشگری مکزیک را در پی داشته باشد.

به گزارش شین‌هوا، مکزیک که کشوری پیشرو در عرصه صنعت گردشگری شناخته می‌شود و صنعت گردشگری یکی از ارکان اصلی اقتصاد آن محسوب می‌شود، در سال 2012 میزبان نزدیک به 24 میلیون گردشگر بود که بیشتر آنها از کشورهای اروپایی بوده و به‌طور متوسط روزانه 160 دلار در این کشور هزینه کرده‌اند.

مکزیک از سواحل زیبا، جنگل‌های بکر و آثار تاریخی برجای مانده از سه تمدن «مایا»، «آزتک» و «اینکا» بهره می‌برد بخش قابل توجهی از نیروی کار این کشور نیز در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.

دولت مکزیک قصد دارد در قالب برنامه‌ای هفت ساله، این کشور را به یکی از پنج مقصد برتر گردشگری جهان تبدیل کند و تا سال 2018 حدود 25 میلیون گردشگر سالانه به این کشور سفر کنند.

دولت مکزیک همچنین در تلاش است با توسعه‌ی طبیعت‌گردی در تمامی 31 ایالت این کشور و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، مکزیک را به یک مقصد جهانی طبیعت‌گردی تبدیل کند.