mazسیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: به گفته هیئت اعزامی از دانشگاه مونیخ، مازندران آنقدر ظرفیت دارد که در صورت تبلیغات و اطلاع‌رسانی درست در سطح ملی به زودی مقصد گردشگران آلمانی شود.

وی افزود: این هیئت آلمانی با بازدید از شرق استان از ساری تا بهشهر و حضور در سمینار یک روزه موزه ملی ایران، روز گذشته ایران را به مقصد آلمان ترک کردند.

این مسئول گفت: در کنار ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان ساحل ماسه‌ای مازندران، تنوع زیستی و جانوری جنگل‌های هیرکانی به ویژه حشرات خاصی که زیست می‌کنند از جمله علاقه‌مندی‌هایی است که می‌تواند برای گردشگران آلمانی جالب توجه باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: نقاط بکر مازندران و ظرفیت‌های شناخته نشده این استان که برای گردشگران داخلی چندان قابل توجه نیست در واقع مقصد سفر توریسم خارجی است.

وی گفت: با ورود هر توریسم رونق اقتصادی منطقه بیشتر با سلیقه‌ها و شاخه‌های مختلف گردشگری و نحوه اجرای آن در کشور مطابق با شرایط بومی و ملی آشنا شده و به سمت صنعتی شدن گردشگری حرکت می‌کنیم.

فرزانه تاکید کرد: اکنون این استان به عنوان مقصد سفر کشور تثبیت شده است و ظرفیت اقامت و پذیرایی در آن نیز در حال حاضر در شرایط مطلوب قرار دارد و این نشان می‌دهد در جذب گردشگر تقریبا موفق بودیم.

وی یادآور شد: پس از این نیز باید تمام برنامه‌ریزی‌ها به سمت مشتری‌مداری باشد تا سال‌های آینده نیز شاهد روی آوردن گردشگران به این استان باشیم.