مازندران

استاندار مازندران گفت: اگر برای هر تخت موجود در مراکز اقامتی استان 50 هزار تومان دریافتی داشته باشیم، هزار میلیارد تومان می‌توانیم در یک مقطع زمانی درآمد حاصل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه مازندران، ربیع فلاح جلودار، امروز در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ویژه نوروز 94 اظهار کرد: حدود 20 میلیون نفر تخت در استان داریم که ظرفیت آنها در روزهای آغازین سال و تعطیلات نوروزی تکمیل می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه زیرساختهای گردشگری در استان وجود ندارد، اظهار کرد: توجه به گردشگری در مازندران می‌تواند در رفع مشکلات استان به خصوص در رفع مشکل بیکاری و رشد اقتصاد استان موثر باشد. میلیون‌ها نفر مازندران را به عنوان استان دوم خود برای بازدید انتخاب می‌کنند که این پدیده در سطح کشور نادر است.

فلاح جلودار افزود: امروز مازندران باید به این باور برسد که دیگر یک استان با جمعیت 3 میلیونی نیست بلکه در تمام فصول سال شاهد حضور مسافران هستیم. باید آمادگی کامل ضمن تامین نیازهای استان در تمامی زمینه‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروزه نگاه به مازندران دیگر نگاه منطقه‌ای نیست ادامه داد: مشکلات منطقه‌ای در استان کم نیست و باید تلاش مضاعفی را برای رفع مشکلات موجود داشته باشیم. امروزه گردشگر در جایی حضور پیدا می کند که توسعه یافته باشد و مازندران با توجه به ضریب بالای برخورداری توسعه‌ای باید به جایی برسد که در شان و منزلت این استان باشد.

فلاح تصریح کرد: آثار فرهنگی در استان وجود دارد که برای اکثر مردم ما ناشناخته است که باید این آثار را به گردشگران به خصوص هم استانی‌ها معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جای جای مازندران دارای مناطق دیدنی است که باید زمینه مشارکت بخش خصوصی را برای معرفی این مناطق فراهم کنیم. مزارع برنجکاری و باغات مرکبات در استان می‌تواند به عنوان یک فضای گردشگری برای گردشگران معرفی شود.شهرداران و فرمانداران نیز باید زمینه‌ای برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در استان فراهم کنند.

فلاح به گردشگری دریایی در استان، اشاره و خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی به عنوان محور توسعه استان مطرح است که فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی باید به آن توجه کنند.

استاندار مازندران افزود: خلقیات ما نباید به گونه‌ای باشد که سرمایه گذار خواهان سرمایه گذاری در دیگر استان ها باشند بلکه باید همانند یک صیاد سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در استان خود صید کنیم.