دلاور بزرگ نیا

ساری – خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه جاذبه‌های طبیعی استان را شاخص کرده است، خواستار معرفی بیشتر این جاذبه ها شد و گفت: ایران جزو هفت تمدن زنده دنیاست.

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور بزرگ نیا صبح چهارشنبه در کارگروه تدوین قانون برنامه ششم استان ها، با بیان اینکه باید برای معرفی جاذبه ها تلاش بیشتری شود، گفت: این درحالیست که جاذبه های فرهنگی و تاریخی در کشور کم نیست و باید معرفی شوند.

وی با اظهار اینکه، جهانگری بر سه دسته تقسیم می شود و جاذبه طبیعی مازندران را شاخص کرده است گفت: در زمینه جاذبه های ویژه و دست ساز هنوز اتفاق چشمگیری نیافتاده است و نماد سازی در ایران که جزو سومین دسته جاذبه WTO وجود ندارد.

بزرگ نیا افزود:یک کمیته با عنوان کمیته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه تدوین قانون ششم توسعه را بررسی می کند و هر یک از دستگاه ها و نهادهای عضو نیز نماینده ثابت در این کمیته خواهند داشت.

وی از مسئولیت این حوزه توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خبر داد و گفت:علاوه براعضای کمیته های عضو کارگروه دستگاه هایی چون بنادر و دریانوردی، گمرک، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب منطقه ای، اداره کل تعاون و کار و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه نیز عضویت خواهند داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بر لزوم حضور اساتید دانشگاه ها به ویژه حوزه های طبیعت گردی و سلامت تاکید کرد و افزود: می توان با ارائه فراخوانی از نظرات افراد صاحب نظر و علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران استفاده کرد.

بزرگ نیا تصریح کرد:در این کمیته شرح وظایف و برنامه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تدوین و پس از تصویب در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران  جهت تصویب سند برنامه به شورای تلفیق ارایه خواهد شد تا پس ازتصویب سند توسعه، برنامه عملیاتی آن تدوین گردد.