رزرو هتل رزرو بلیط http://touristha.ir/alotour2.gif
شما اینجایید : خانه » اخبار گردشگری » افزایش غیرنرمال گردشگر در مازندران، نه تنها سودی برای استان ندارد بلکه تهدیدی برای مسافران است

افزایش غیرنرمال گردشگر در مازندران، نه تنها سودی برای استان ندارد بلکه تهدیدی برای مسافران است

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

ساحل گیلان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران گفت: افزایش غیرنرمال گردشگر در استان، نه تنها سودی برای استان ندارد بلکه تهدیدی برای مسافران است.

ماهفروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه مازندران، با بیان اینکه در حال حاضر تهدیدهای گردشگری در مازندران بیشتر از فرصت‌های آن است، اظهار کرد: ما نیازمند 40 میلیون مسافر نیستیم. این میزان بیش از ظرفیت مازندران است و نمی‌تواند همه خدمات مورد نیاز گردشگران را تامین کند.

وی افزود: به سبب هجوم مسافران به مازندران و نبود زیرساخت‌ها همچون جاده، مراکز بهداشتی درمانی و وجود مسائل محیط زیستی خطرات زیادی متوجه مسافران می‌شود.

ماهفروزی به ضرورت توسعه فضای فکری و اندیشه‌ای گردشگری مازندران تاکید کرد و توضیح داد: نداشتن مبانی نظری گردشگری یکی از مهمترین چالش‌های این بخش است و مادامی که مبانی نظری گردشگری به صراحت بیان نشود فعالیت‌های عملیاتی و اجرایی ثمر بخش نخواهد بود. نقصان مبانی نظری گردشگری موجب شده که بخش گردشگری به توجه به دو محصول گردشگری که اقامت و پذیرایی است خلاصه شود.

ماهفروزی با بیان اینکه خاورمیانه مقصد گردشگران فرهنگی دنیا است، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی به دنبال تولید محصول هستیم و از معرفی درست مبانی فرهنگی کشور خودمان غافل هستیم. شکل پرداختن به مباحث گردشگری، تولید محصول بوده و گردشگری در مازندران در پی بهره‌گیری از وضع موجود بوده و از رسیدن به وضع مطلوب غفلت کرده است.

وی اظهار کرد: ما باید ظرفیتی ایجاد کنیم که فضای استان به سمت تعریف گردشگری همچون گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی و گردشگری فرهنگی برود. رونق گردشگری نیازمند باز تعریف گردشگری در حوزه سیاست‌گذاری و تصدی‌گری‌ها است.

وی با اشاره به وضعیت گردشگری داخلی و خارجی افزود: وضع گردشگری خارجی مازندران باید به سرعت از این شرایط عبور کند و فرودگاه ما باید این آمادگی را داشته باشد که به کشورهای مختلف پرواز داشته باشد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران بیان کرد: برای ایجاد بسترهای اجتماعی، صنوف باید پای کار بیایند چرا که صنوف رکن اساسی توسعه گردشگری هستند و باید نقش آنان دیده شود.

وی با اشاره به نقش شهرداری‌ها در توسعه گردشگری ساحلی گفت: بیش از 50 درصد نوار ساحلی با متولی‌گری شهرداری‌ها سامان‌دهی می‌شود که باید در تخصیص بودجه متناسب برای بالا بردن ظرفیت گردشگری شهرهای ساحلی‌ توجه جدی شود.

برچسب ها :
ثبت برند و شرکت به اسانی :ثبت برند
بهترین و زیباترین عکس های اینترنت در عکسفا :عکس جدید

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب اختصاصی برای توریست ها محفوظ است. کپی برداری از مطالب اختصاصی فقط با درج لینک منبع مجاز است.
اجرا و بهینه سازی توسط : سایت یو
بالا
به توریست ها امتیاز دهید