توریسم پزشکی

رامسر – خبرگزاری مهر: دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت کشور،  با اشاره به نزدیکی مازندران به پایتخت و هم مرز بودن با کشورهای دیگر افزود : مازندران می تواند الویت اصلی توریسم درمانی مطرح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد پناهی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت در هتل آزادی رامسر در گفتگو با خبرنگاران گفت: چنانچه تعریف درستی از گردشگری داشته باشیم ، می توانیم در این صنعت بهتر کار کنیم.
پناهی افزود : گردشگری  سلامت از سه بخش گردشگری پزشکی ،طبیعت درمانی و گردشگری تندرستی تشکیل  شده و خوشبختانه زیرساخت های خوبی در این حوزه ها در کشور داریم از جمله پزشکان حاذق ،مراکز درمانی و در بخش طبیعت درمانی نیز وجود چشمه های آبگرم معدنی ، نمک درمانی و آب های معدنی سرد و گرم با غنای درمانی بسیار بالا و با رویکرد درمانی ، اکوسیستم بسیار غنی  برای استراحت بیماران  از جمله این زیر ساخت هاست.
 پناهی اضافه کرد : ایران کشوری چهار فصل  است که اگر با رویکرد سلامت دیده شود ، نیازهای بسیاری را در این بخش پاسخ خواهد داد.
وی با اشاره به پیشینه چند هزار ساله ایران در طب سنتی و وجود دانشگاه طب سنتی جندی شاپور  ، اظهار داشت : مملکت ما سرشار از عقبه غنی در زمینه سلامت و تندرستی است و بر این اساس باید در بخش صنعت نوپای گردشگری سلامت کار کرد.
پناهی ادامه داد : مازندران  از نظر  جغرافیایی با اقلیم خاص و با دسترسی به دریا و کویر و وجود رشته کوههای البرز می تواند در زمینه توریست طبیعت درمانی نقش بی بدیلی را ایفا کند.
 پناهی با بیان اینکه تمام استانهای کشور از نظر ما یک ظرفیت قوی برای گردشگری و گردشگری سلامت محسوب می شوند ، خاطر نشان کرد : انسجام  بین بخشی و جود انگیزه و تلاش برای ایجاد انگیزه می تواند کمکی باشد برای کاهش کم توجهی به این صنعت پولساز دنیا و توریسم سلامت نیز فرصتی استثنایی برای نظام اقتصادی ماست و باید تلاش کنیم تا از همه ی ظرفیت های داخلی در این راستا استفاده کنیم.
وی گفت : گردشگری سلامت صنعتی نوپاست و بسیاری از مدیران استانها به این امر توجه خاصی پیدا کردند و برای رشد نیازمند حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی هستیم و برای اینکه این اتفاق بیفتد ، همدلی مسئولان استان با کشور لازم است.
این مقام مسئول اظهار داشت: اقتصاد سلامت سبز ، روان و سهل الوصول و مبتنی بر امکانات و ظرفیت های داخلی است.
پناهی در خصوص  کنفرانس گردشگری سلامت گفت : این کنفرانس در زمینه داخلی و خارجی با دستاوردهای خوبی همراه بوده و حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و دیگر مدیران کشوری نشان دهنده ی اهمیت این کنفرانس است  و آشنایی کشورها با صنعت نوپای گردشگری سلامت و ظرفیت های موجود یکی از دستاوردهای این کنفرانس است.