farzanehسیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: اساتید دانشگاه مونیخ آلمان از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مازندران بازدید می‌کنند.

وی افزود: این اساتید که همگی از متخصصان علم باستان‌شناسی هستند هشت روز در مازندران اقامت دارند.

فرزانه گفت: عباس‌آباد و گوهرتپه بهشهر، قلعه‌کش آمل، ناتل نور و تپه کلار کلاردشت مورد بازدید متخصصان خارجی قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: محوطه‌های دو دانگه، چهار دانگه و بخشی از شهرستان بهشهر برای بررسی‌های پژوهشی و باستان‌شناسی در برنامه بازدید این اساتید قرار دارد.

فرزانه با اشاره به وجود 2 هزار و 500 اثر تاریخی و ثبت نزدیک به 700 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی و یک اثر جهانی در استان یادآور شد: مازندران برخلاف تصور، یک استان با ظرفیت بالای گردشگری فرهنگی است و با داشتن جاذبه‌های فراوان تاریخی در کنار ظرفیت‌های بی‌بدیل می‌تواند میزبان گردشگران خارجی از جمله آلمان‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تاسیسات گردشگری با کیفیت قابل قبول و خدمات متنوع در سراسر استان وجود دارد که می‌تواند جوابگوی گردشگر خارجی باشد.

فرزانه از این اساتید به عنوان سفیران فرهنگی کشور آلمان نام برد و افزود: این گردشگران در واقع نمونه‌ای از قشر روشنفکر جامعه خود هستند که می‌توانند بهترین مبلغ برای ترغیب هموطنان‌شان برای سفر به ایران به خصوص مازندران باشند.

به گزارش فارس، اساتید باستان‌شناسی دانشگاه مونیخ آلمان 20 فروردین ماه امسال وارد مازندران شدند.