mazandaran

نماینده اتحادیه پلاژداران مازندران از فعالیت 280 پلاژدار متخلف در بابلسر خبر داد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، منطقه مازندران، مسلم حسین زاده، پیش از ظهر امروز، دوشنبه، هشت دی در کارگروه توسعه میراث فرهنگی و گردشگری استان با اشاره به اینکه اتحادیه پلاژداران مازندران فعالیت رسمی خود را از یک سال گذشته آغاز کرده است، اظهار کرد: در پلاژهای زیر نظر این اتحادیه، تخلفی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: نوار ساحلی بابلسر دارای 400 واحد صنفی است که از این تعداد 121 واحد تحت پوشش اتحادیه پلاژداران و دارای پروانه بهره داری هستند و 280 پلاژدار با تخلف فعالیت می‌کنند.

‌نماینده اتحادیه پلاژداران مازندران تصریح کرد: 30 هزار تخت در واحدهای تحت پوشش پلاژداران با فعالیت قانونی و 10 هزار تخت زیر نظر پلاژداران متخلف، فعال است. با وجود 40 هزار تخت در بابلسر نمی‌توان شرایط پلاژها را نادیده گرفت و باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

علی احسانی، معاون برنامه ریزی استاندار مازندران نیز در این جلسه گفت: کارگروه گردشگری باید از سرمایه گذاران حمایت کند. صنعت گردشگری از جمله اولویت‌هایی است که باید توسعه یابد.

معاون برنامه ریزی استاندار مازندران درباره ساماندهی پلاژها، گفت: با مصوبه شورای برنامه‌ریزی، تمام موضوعات مربوط به این امر با مسئولیت فرمانداران صورت می‌گیرد. ساماندهی پلاژها شامل احراز مالکیت، توجه به گواهی پایان کار، رعایت حریم دریا و اخذ پروانه بهره‌برداری است. (نقشه مازندران)

وی با تاکید بر اینکه خدمات گردشگری باید به صورت کامل به گردشگران ارائه شود، افزود: باید خدمات رفاهی و زیرساختی برای گردشگری فراهم شود. در سند چشم‌انداز جدید، اصلاحیه‌ای برای حوزه گردشگری در نظر گرفته شده است.

سیف الله فرزانه، مدیر کل میراث فرهنگی مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: بابلسر دارای ظرفیت بزرگی از لحاظ توریستی و گردشگری است. پلاژداران این شهرستان از اوایل انقلاب تاکنون مشکل عرصه و اعیان دارند.

وی تصریح کرد: 22 هزار تخت در بابلسر وجود دارد که غیرمجاز هستند و سازمان میراث فرهنگی نمی‌تواند به آنها پروانه بهره‌برداری دهد. تعدادی از این تخت‌ها یا مالکیت ندارد و یا پروانه ساخت از شهرداری ندارند که نمی توان برای آنها پروانه بهره‌برداری صادر کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران خاطرنشان کرد: مقرر شده کارشناس دادگستری بازدیدی از عرصه‌ها داشته و قیمت‌گذاری صورت گیرد و در صورت موافقت پلاژداران نسبت به خرید آن اقدام کنند. پلاژداران دارای اتحادیه و صنفی نیستند و ما درصدد ساماندهی این امر هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه مازندران استانی گردشگرپذیر است اما متاسفانه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مورد غفلت قرار گرفته است. در گذشته مردم از طریق صنایع دستی امرار و معاش می‌کردند در حالی که امروزه صنایع دستی که از میراث گذشته بوده به فراموشی سپرده شده است.