farzanehسیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: تاکنون در نوروز امسال روستاهای مازندران بیش از 2 میلیون و 500 هزار بازدیدکننده داشت.

وی افزود: از تاریخ 28 اسفند ماه سال گذشته تا تاریخ 10 فروردین روستاهای شاخص استان با همکاری دهیاری‌ها و مهمان‌نوازی روستائیان میزبان گردشگران نوروزی بود.

وی گفت: آب و هوای مناسب، جاذبه‌های بکر فرهنگی، تاریخی و طبیعی، بافت سنتی روستاهای مازندران صنایع دستی و هنرهای سنتی و از همه مهمتر روحیه مهمان‌نوازی روستائیان مازندرانی مهمترین عامل جذب گردشگر در روستا شد.

فرزانه یادآور شد: در مازندران نیز 17 روستای بکر با شاخص‌های گردشگری گوناگون همچون فرح‌آباد ساری، آسیاب‌سر بهشهر، لاویج و یوش ‌نور، گرسماسر، جواهرده و برسه رامسر، 2 هزار تنکابن، گل‌محله و کردکلا جویبار، هندوکلا، آب اسک، آب‌گرم لاریجان و امامزاده عبدالله(ع) آمل، کندولوس چالوس، کجور نوشهر و لاجیم و ورسک سوادکوه به دلیل وجود قابلیت‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و زیست محیطی به عنوان  روستاهای توریستی مشخص شده است که بیشترین مقصد گردشگران در نوروز امسال بود.

وی تصریح کرد: صرف اغذیه در خانه‌های روستایی در فضای کاملا سنتی با غذاهای محلی، پیاده‌روی در بافت سنتی روستا، قایقرانی در روستاهای ساحلی و استفاده از آب‌های معدنی از جمله تفریحاتی بود که روستاگردی را در نوروز امسال رونق داد.