مازندران

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: کارگروهی برای استفاده گردشگری از رودخانه‌های مازندران تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه مازندران، علی نبیان در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: مکان‌هایی مانند چشمه گرگین‌آباد در مازندران بسیار اندک است. باید تا پیش از ماه مبارک رمضان سرویس بهداشتی، پارکینگ و استخر ساماندهی شود تا مردم بتوانند پس از این ماه از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذار نتوانسته اقدامات و تعهدهای سال نخست را تا 80 درصد انجام دهد و باید دلیل تحقق نیافتن این امر مشخص شود.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران دارای 7500 کیلومتر مسیر رودخانه‌ای است و باید از تمامی این مسیرها استفاده شود.

نبیان با بیان اینکه کارگروهی برای استفاده از سواحل رودخانه‌های مازندران تشکیل شده است، افزود: دولت شناسایی این رودخانه‌ها را برعهده گرفته است و مردم نیز باید در این حوزه وارد شوند.

دلاور بزرگ‌نیا، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: دریاچه ولشت چالوس در سال 88 به عنوان سومین اثر طبیعی استان بعد از دماوند و چشمه سورت به ثبت رسید. کمیته راهبردی طرح توسعه دریاچه ولشت باید تشکیل شود.

وی درباره طرح مطالعاتی منطقه نمونه گردشگری پارک جنگلی و آب درمانی گرگین‌آباد فریم شهر، تصریح کرد: گرگین‌آباد فریم‌شهر از چشمه‌های بزرگ و قابل توجه‌ای است که دو رودخانه از آن منشا می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی مازندران و گردشگری مازندران با بیان اینکه به دنبال تجهیز بیمارستان‌های استان مازندران در طرح گردشگری سلامت بودیم، خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا در حوزه آب‌درمانی به ظرفیت‌های محدود استان توجه ویژه‌تری شود.

ابراهیم یخکشی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز گفت: دریاچه ولشت استعداد توسعه دارد. می‌توانیم با فراهم کردن امکانات، زمینه را برای حضور گردشگران فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه باید زمینه اجرایی شدن طرح توسعه دریاچه ولشت با در نظر گرفتن تمامی موارد زیست محیطی فراهم شود، خاطرنشان کرد: حفظ، بازسازی و احیای دریاچه ولشت از مهم‌ترین اهداف این اداره است. نباید طرح توسعه گردشگری آسیبی به دریاچه وارد کند.