مسافر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در ایام نوروز بیش از 10 میلیون مسافر به استان آمدند که با وجود این تعداد گردشگران بازدهی اقتصادی برای استان به همراه نداشت.

به گزارش ایسنا، منطقه مازندران، دلاور بزرگنیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ استانی مانند مازندران قابلیت گردشگری متنوع همچون گردشگری روستایی، کوهستانی، رودخانه‌ای، دریایی، جنگل نوردی و کشاورزی ندارد.

وی افزود: وظیفه اداره کل میراث فرهنگی، ثبت و حفاظت از اماکن گردشگری است ولی رونق این مناطق باید با همت بخش خصوصی محقق شود. در میان شیعیان و مسلمانان، متمول و ثروتمند زیادی داریم که باید برای رونق گردشگری مذهبی مازندران از این ظرفیت بهره ببریم. در حال حاضر چند مکان گردشگری را برای ساماندهی به مناقصه گذاشتیم اما هنوز سرمایه‌گذاران علاقه‌ای نشان نداده‌اند.

بزرگ‌نیا تصریح کرد: در بخش سرمایه گذاری با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی جلساتی را برگزار کردیم و تبیین کردیم. نگاه میراث فرهنگی به منابع طبیعی از بین بردن آنها نیست بلکه ما دنبال ایجاد کمپ‌های جنگلی هستیم که حافظ جنگل باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران تاکید کرد: باید بیندیشیم تا سفر به مازندران کیفی‌تر شود. بالای 500 هزار نفر از گردشگران به اقامتگاه‌ها، کمپ‌ها و امامزادگان مراجعه کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید هتلداری در مازندران یک فعالیت حرفه‌ای به حساب آید و آنان با تعریف بسته‌های مختلف و متنوع اقامتی همه گردشگران را به سمت خود جذب کنند، تصریح کرد: برای جذب توریست خارجی باید هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره بسازیم. تا رسیدن به این مهم در حال حاضر دنبال شهرهایی هستیم که دارای ویلاهای ویژه هستند.

بزرگ نیا با بیان اینکه هتل سازی و هتلداری در استان نباید یک تفنن باشد، افزود: در حال حاضر قیمت صندلی‌های هواپیما در دنیا با هم فرق دارد، بنابراین هتلداران باید بسته‌های مختلف خدماتی خود را با توجه به فصول مکان و زمان، تهیه و تبلیغ کنند.

وی ادامه داد: تکمیل 20 هتل نیمه کاره 4 و 5 ستاره با قول مساعد رئیس سازمان و با حمایت صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد که پیش بینی می‌شود ساخت 50 درصد این هتل‌ها تا سال آینده تکمیل شود.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران، پراکندگی مراکز اقامتگاهی در استان را مناسب دانست و افزود: باید در مناطق شرق استان به سمت هتل‌هایی برویم که ارایه خدمات آن با قیمت‌های مناسب باشد.