گردشگری دریایی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران از تحویل اولین شناور گردشگری که توسط بخش خصوصی خریداری شده در تیرماه سال جدید خبر داد.

دلاور بزرگ‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گردشگری ایسنا، با بیان اینکه گردشگری دریایی در یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: در سه نقطه استان اسکلت تفریحی- مسافرتی داریم که توسط بخش خصوصی در حال راه‌اندازی است. عمدتا بنادر استان تجاری- اقتصادی هستند که زمینه مناسبی برای سوار و پیاده شدن مسافران ندارند.

او اظهار کرد: اخیرا تعدادی شناورهای تفریحی توسط بخش خصوصی خریداری شده که اولین آن در تیرماه سال جدید تحویل داده می‌شود و در طول یک‌سال آینده دو شناور دیگر هم تحویل داده می‌شود تا بحث گردشگری به نحو صحیح را از سال آینده شروع کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران گفت: برنامه‌ سفرهای دریایی نوروز امسال مانند سال‌های پیش برگزار می‌شود.

او همچنین درباره دیگر برنامه‌های نوروزی اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر در قالب 13 کمیته سعی کرده تمام موضوعات مربوط به سفر و نیازهای مسافر توجه کند. امسال جدای از خدمات شهری که کمیته فعالی بود و سال گذشته بحث خودپرداز‌های بانکی را هم مورد پیگیری قرار داد موضوعات دیگر در کمیته شهری پیگیری می‌شود. با توجه به اینکه سال گذشته مازندران یکی از استان‌های پرمسافر کشور بود امسال هم چنین اتفاقی را پیش‌بینی می‌کنیم.

بزرگ‌نیا گفت: امسال در بحث اسکان مسافران 11 درصد رشد داریم. به ازای هر روز می‌توانیم به 740 هزار نفر به مسافرانی که جای خواب می خواهند در شب‌ خدمات دهیم.