hotel

رئیس جامعه هتل داران خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش اشغال هتل‌ها در ماه رمضان، نرخ هتل‌ها نیز در این ایام 25 درصد کاهش خواهد داشت.

محمد قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاریایسنا، منطقه خراسان، با بیان اینکه هنوز به ایام پیک مسافر در مشهد نرسیده‌ایم، بیان کرد: در ایام عید فطر یک پیک ورود مسافر به مشهد داریم و به طور کلی در ماه‌های مرداد و شهریور اشغال هتل‌های مشهد به 90 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه اشغال هتل‌های استان در ایام ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد، اظهار کرد: این کاهش اشغال هتل‌های استان به ترتیب در هفته اول، 30 درصد، هفته دوم 50 درصد و هفته سوم 70 درصد خواهد بود.

قانعی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای ماه مبارک رمضان گفت: در ماه رمضان بازرسی و نظارت‌های اتحادیه بر نحوه عملکر هتل‌ها، خدمات‌رسانی و همچنین ایجاد محیط معنوی برای زائران علی ابن موسی الرضا(ع) افزایش می‌یابد.

وی، نرخ هتل‌ها را تا پایان سال ثابت دانست و خاطرنشان کرد: افزایش 20 درصدی نرخ هتل‌ها از آغاز سال جاری اعمال شده است و تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی در نرخ هتل‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نرخ هتل‌های مشهد از میانگین کشوری 30 درصد کمتر است، اظهار کرد: در سال جاری ظرفیت هتل‌ها 30 درصد افزایش داشته است.

قانعی با بیان اینکه میانگین هتل‌های کشور سه ستاره هستند، افزود: نرخ یک اتاق دونفره در یک هتل سه ستاره در تهران حداکثر 250 هزار تومان است در حالی‌که این قیمت در مشهد حداکثر 120 هزار تومان است و این در حالی است که هتل‌های مشهد خدمات و امکانات بیشتری را در اختیار زائران و مسافران قرار می‌دهند.

قانعی گفت: در ایام تابستان 186 هتل در شهرستان مشهد فعالیت دارند که 172 هتل از این تعداد در مشهد قرار دارند.

وی، بیشتر خدمات هتل‌های مشهد را اقامتی دانست و اظهار کرد: نحوه عملکرد هتل‌های مشهد به صورتی است که فقط به ارایه خدمات اقامتی و واگذاری اتاق به زائران می‌پردازند و از دیگر خدمات جانبی از قبیل برگزاری مجالس و همایش‌ها، رستوران‌ها، استخر و سونا کمتر در مشهد استفاده می‌شود.