مشهد

رییس اتحادیه هتلداران مشهد از تخفیف 30 درصدی هتل های این شهر در صورت رزرو اینترنتی خبر داد و گفت: 30 درصد از ظرفیت هتل های مشهد همچنان خالی و آماده پذیرش مهمانان علی بن موسی الرضا (ع) است.

محمد قانعی با اعلام این که مشهد آماده پذیرایی از زائران علی بن موسی الرضا (ع) است، در گفت و گو با خبرنگار گردشگری ایسنا اظهار کرد: ظرفیت اقامت در هتل های مشهد هنوز اشباع نشده، تا کنون حدود 70 درصد این ظرفیت اشغال شده و 30 درصد دیگر همچنان خالی است و زائران و مسافران امکان رزرو در هتل های مشهد را دارند.

او درباره تخفیف ویژه هتل های مشهد به مناسبت ایام شهادت امام رضا (ع)، گفت: در صورت رزرو اینترنتی هتل از طریق سیستم رزرواسیون eghamat24.com تخفیف ویژه ای میانگین تا 30 درصد درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در این سیستم، قیمت ها، میزان تخفیف های اعمال شده، ظرفیت خالی هتل ها و جزییاتی از امکانات و خدمات آن ها مشخص است و مسافران پیش از حرکت به مشهد می توانند رزرو را انجام دهند و دغدغه ای برای اقامت نداشته باشند.

قانعی سپس با بیان این که ظرفیت اقامت در هتل های مشهد تا 25 درصد افزایش یافته است، گفت: سال گذشته 155 هتل در مشهد داشتیم که امسال تعداد آن ها به 200 واحد با 75 هزار نفر ظرفیت، رسیده است، بنابراین زائران و مسافران با مشکل اقامت مواجه نخواهند شد.

او با اشاره به کنترل قیمت اقامتگاه های مشهد در ایام سوگواری، اظهار کرد: برای هتل ها و هتل آپارتمان ها سقف قیمت تعیین شده و هیچ واحد اقامتی اجازه ندارد از آن حد تجاوز کند. از طرف دیگر هتل ها برای اعمال تخفیف اختیارات لازم را دارند و ممکن است غیر از شبکه های اینترنتی رزرو، تخفیف های دیگری را برای مشتریان حضوری خود درنظر بگیرند.

به گفته ی رییس اتحادیه هتلداران مشهد درحال حاضر هزینه یک شب اقامت برای یک نفر در هتل های یک ستاره مشهد همراه با خدمات فول برد (صبحانه، نهار و شام) حدود 30 هزار تومان تمام می شود.

وی با بیان این که قیمت هتل های مشهد کاملا مشخص است، افزود: درحال حاضر نرخ اقامت برای اتاق های “معمولی دو تخته” در هتل های یک تا پنج ستاره از 50 تا 375 هزار تومان است که 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به آن اضافه می شود. این میان نرخ های شناور دیگری وجود دارد و بعضی از هتل ها نیز برای اتاق های لوکس و سوئیت های رویال و ویژه خود قیمت های متفاوتی را تعیین کرده اند. قیمت ها مشخص است و اتحادیه در صورت مشاهده و اطلاع از تخلف های رسیدگی لازم را نیز به عمل می آورد.

او همچنین از مردم درخواست کرد، از اسکان در خانه های شخصی و استجاری بدون مجوز خودداری کنند و در ادامه گفت: مشهد متنوع ترین اقامتگاه ها را دارد، از کمپینگ و هتل آپارتمان و مهمانسراهای دولتی گرفته تا مدارس و خانه مسافرهایی که با مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کار می کنند. در شرایطی که در پیک سفر هتل های این شهر با 30 درصد ظرفیت خالی مواجه هستند، پس چه لزومی دارد مردم باز سراغ خانه های شخصی بروند، آن هم درحالی که بیشترین مشکلات را دارند و معمولا از مردم سوءاستفاده می کنند.