مشهد

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: برای اولین بار در مشهد، اسکان زائران در نمایشگاه بین‌المللی مشهد انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، احسان ثانوی خاطرنشان کرد: برای اولین بار موضوع اسکان زائران در نمایشگاه بین‌المللی انجام می‌شود و فضای مسقف 2 سالن نمایشگاه در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به احتمال ریزش بارش‌های جوی در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: از آنجایی که انتظار می‌رود روزهای پایانی سال با برودت هوا مواجه شویم، مکان‌های مناسب برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

ثانوی، ظرفیت اسکان نمایشگاه بین‌المللی مشهد را 2000 چادر اعلام کرد و افزود: 11 سالن ورزشی و مرکز اسکان برای این منظور در نظر گرفته شده که شامل مرکز تربیت معلم شهید بهشتی، سالن‌های ورزشی بهشت، بسیج، یاس نبی، جهاد مغنیه، پایانه مسافربری امام رضا(ع)، سالن گلسا، خاقانی، سرافرازان، میثاق و نصرت است.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد ادامه داد: نوروز سال جاری با ایام دهه فاطمیه همزمان شده است و بسیاری از افرار علاقه‌مندند لحظه تحویل سال و ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) را در مکان‌های مذهبی و زیارتی سپری کنند، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود نوروز 94 حضور زائران در مشهد با افزایش 25 درصدی همراه باشد.

وی اضافه کرد: 200 کلبه در کمپ غدیر وجود دارد و علاوه بر آن سالن اضطراری و مسجد این کمپ، فضای لازم برای حضور 1000 چادر به منظور اسکان زوار در فضای مسقف را فراهم می‌کند. مراکز اسکان موقت غدیر، بسیج، بهشت، پردیس، نصرت و وحدت به صورت موقت پذیرای زائران در نوروز 94 هستند.

ثانوی با اشاره به اینکه سال گذشته کمپ‌های مشهد پذیرای 24 هزار نفرشب اقامت بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در سال جاری فضای لازم برای اسکان 30 هزار نفر شب اقامت در کمپ‌ها فراهم شده است. پذیرش زائران در کمپ‌ها از تاریخ 27 اسفند تا 14 فروردین سال آَینده انجام می‌شود. امکانات مناسب شامل حمام و سرویس بهداشتی، وسایل پخت و پز، سیستم گرمایشی و پارکینگ در این کمپ‌ها فراهم شده است.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد با اشاره به نصب 20 دوربین مدار بسته در کمپ غدیر، یادآور شد: برای حفظ امنیت و رفاه حال زائرانی که در این کمپ اسکان می‌یابند، این دوربین‌ها نصب شده است. نرخ ورودی این کمپ‌ها 8500 تومان برای هر 24 ساعت است.