مشهد

جشن بزرگ راهنمایان گردشگری ۲۸ تا اول اسفندماه در شهر مشهد با حضور هزار نفر برگزار می شود که از این تعداد ۷۰۰ نفر راهنمای گردشگری و ۳۰۰ نفر از سفرا، نمایندگان، روسای اتاق‌های بازرگانی و … هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کاشان، دور هم نشینی بهره برداران اقامتگاههای بوم گردی شب گذشته در کوچکترین خانه تاریخی شهر کاشان برگزار شد.

در این برنامه نمایندگان تمامی فعالان بوم گردی و اقامتگاههای بومی درباره تشکیل یک اتحادیه و یا انجمن تبادل نظر کردند.

همچنین در این برنامه مقرر شد تا فعالان بوم گردی در هشتمین جشن راهنمایان گردشگری که قرار است اواخر بهمن ماه برگزار شود، حضور پیدا کنند.

در این باره آرش نورآقایی رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشور، گفت: هر سال ۱۵ ظرفیت برای حضور فعالان اقامتگاههای بوم گردی در جشن راهنمایان وجود دارد، امسال نیز مانند هر سال فعالان اقامتگاههای بوم گردی می توانند در این جشن چهارروزه که در شهر مشهد برگزار می شود، شرکت کنند.

وی ادامه داد: این جشن در ساعت ۹:۵۷ روز یکم اسفندماه برگزار خواهد شد تا یادآور دقیق بودن راهنماهای گردشگری باشد. این جشن هزار نفر شرکت کننده دارد که ۷۰۰ نفر آن راهنمایان گردشگری هستند همچنین ۳۰۰ نفر از آنها مدیران کل ادارات میراث فرهنگی، روسای اتاق بازرگانی، نمایندگان مجلس، سفرای کشورهای همسایه، خبرنگاران و ایرلاین های خارجی هستند همچنین از ۱۵ مهمان خارجی نیز برای شرکت در این جشن دعوت شده است.

نورآقایی همچنین ادامه داد: می خواهیم تا هر شرکت کننده در جشن به صورت نمادین شعار هر روز یک زباله را محقق کند به این ترتیب بیانیه ای امضا می شود که هر شرکت کننده هر روز یک زباله از زمین بردارد. هر انجمن صنفی نیز می تواند از این اقدام راهنمایان در استان خود فیلمی تهیه کند تا برای روز جشن کلیپی ساخته شود.

در این دورهم نشینی همچنین فعالان بوم گردی اعلام کردند که می توانند طراحی VIP سازمان میراث فرهنگی را در نمایشگاه بین المللی گردشگری و هتل داری طراحی کنند چرا که آنها قصد حضور در نمایشگاه هتل داری و جهان گردی که بهمن ماه برگزار می شود را نیز دارند.

جشن بزرگ راهنمایان گردشگری ۲۸ تا اول اسفندماه در شهر مشهد با حضور هزار نفر برگزار می شود که از این تعداد ۷۰۰ نفر راهنمای گردشگری و ۳۰۰ نفر از سفرا، نمایندگان، روسای اتاق های بازرگانی، مهمانان خارجی و مدیران کل ادارات میراث فرهنگی هستند.

این دورهم نشینی امروز دوشنبه با حضور مدیرکل طبیعت گردی معاونت گردشگری ادامه خواهد یافت.