رئیس دپارتمان هنر انجمن دوستی ایران و مالزی از حضور 29 هنرمند ایرانی در 2 رویداد هنری بزرگ مالزی خبر داد.

artexpoاصغر یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی اظهار کرد: هر ساله در مالزی شاهد رشد روزافزون بازار هنری و آثار هنری هستیم و گالری مکعب بنا بر ضرورت و هدف‌های پیش رو سعی بر این دارد تا از تمام ظرفیت‌های موجود در ارائه هنر و معرفی هنرمندان ایرانی در این بخش از آسیا استفاده کند.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده ما شاهد برپائی دو رویداد بزرگ هنری در مالزی هستیم که در این دو رویداد 29 هنرمند ایرانی حضور خواهند داشت.

وی این دو رویداد را نمایشگاه هنر مالزی (آرت اکسپو 2013) و نمایشگاه «آرت فیر توریسم» مالزی اعلام و عنوان کرد که هر دو نمایشگاه با هدف اشاعه هنر و با حضور مسئولین طراز اول حکومتی افتتاح می‌شود.

یعقوبی که مدیر گالری مکعب به عنوان اولین گالری هنری ایرانی در مالزی نیز است، افزود: در نمایشگاه آرت فیر چندین کشور آسیایی و اروپایی شرکت دارند و گالری مکعب هم در این نمایشگاه دارای غرفه است که در آن 14 هنرمند ایرانی شرکت دارند.

اصغر یعقوبی، بهادر معیر، حجت رنجبر، فاطمه مفرحی، آتسا ذوالقدری، فتح اله مرزبان، هانیه محمدباقر، رضا مهدویه، غلامرضا راهپیما، اعظم السادات قیومی، اکرم السادات قیومی، نرگس رواجی، زهرا دهقان و مرضیه صالحی نژاد هنرمندانی هستند که آثار آنها در این نمایشگاه در معرض دید عموم درخواهد آمد.

وی بیان کرد: همچنین برای اولین بار با رایزنی‌های انجام شده یک گروه هنرمند از طرف انجمن هنرهای تجسمی و صنایع دستی فارس به صورت آرت اکسچنج در این نمایشگاه شرکت دارند که با ارائه آثار 9 هنرمند و حضور شش نفر از شیراز حال و هوای دیگری به این نمایشگاه داده‌اند.

وی گفت: این برنامه از طریق گالری مکعب بین انجمن هنر مالزی و انجمن هنرهای تجسمی و صنایع دستی فارس با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و رایزنی فرهنگی سفارت ایران در مالزی صورت پذیرفته است. به این صورت که هنرمندان ایران در این نمایشگاه بصورت رایگان شرکت خواهند کرد همچنین هزینه هتل و خوراک و ترانسفر فرودگاهی و رفت و آمد به نمایشگاه به عهده انجمن هنر مالزی خواهد بود و فقط بلیط هواپیما به عهده هنرمندان است و بالعکس بعد از این نمایشگاه با همین تعداد هنرمند و مشخصات از مالزی هنرمندانی به ایران اعزام و عینا همین برنامه در ایران اجرا خواهد شد که اجرای آن در ایران به عهده انجمن هنرهای تجسمی و صنایع دستی فارس خواهد بود. این برنامه جهت معرفی هنرمندان و همکاری دو طرفه بین ایران و مالزی صورت گرفته است.

جواد فیروزمند، لادن چالاک، علی رضا ظریف، سیما مشکسار، حسین بهمن پور، محمدهادی ستایش، سید محمد احمدی، امین بلاغی اینالو و مجید اسلمی هنرمندان اعزامی از شیراز هستند.

به گفته مدیر گالری مکعب، نمایشگاه آرت فیر توریسم از 18 سپتامبر تا 22 سپتامبر در مرکز خرید “ویوا هوم” از 10 صبح تا 10 شب بر پا خواهد بود.

رئیس دپارتمان هنر انجمن دوستی ایران و مالزی اظهار کرد: همچنین دومین برنامه هنری امسال آرت اکسپو 2013 مالزی است که امسال با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی امکان حضور 12 هنرمند ایرانی فراهم شده است. در این اکسپو 60 گالری از 26 کشور حضور دارند و اصغر یعقوبی، فاطمه مفرحی، حجت رنجبر، غلامرضا راهپیما، بهادر معیر، ندا ذوقی، مینا هدایت، پگاه جهانگیری، کاوند، آتسا ذوالقدری، حسین صدیقی و حمید پوربهرامی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

وی زمان برگزاری این نمایشگاه را از 19 سپتامبر تا 22 سپتامبر اعلام و عنوان کرد: در سال‌های گذشته حضور هنرمندان ایرانی در این مراسم چشمگیربوده و همواره مورد تحسین بازدید کنندگان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: آنچه که مهم است تاثیر زیاد آثار هنری و برگزاری نمایشگاه‌ها و حمایت از این نوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری است که می‌تواند تاثیر بسیار خوبی را در جامعه و ذهن مخاطب بوجود آورد. امیدواریم که بتوانیم در این راستا با کمک مسئولین دولت اعتدال و هنرمندان و مردم هنر دوست گامی مثبت در این زمینه برداریم.