مدیر مرکز منطقه‎ای زمین‎شناسی زاگرس از برگزاری همایش بین‎المللی ژئوتوریسم در استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه لرستان، دکتر ظهیر حیدری‎نژاد در جلسه کارگروه ژئوتوریسم که به همت جهاد دانشگاهی واحد استان برگزار شد، بیان کرد: در اواخر سال 92 طی مصوبه سازمان زمین‎شناسی کشور لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور معرفی شد.

وی اضافه کرد: استاندار تأکید زیادی بر بحث ژئوتوریسم و استفاده از پتانسیل طبیعی استان دارد و یکی از محورهای توسعه سرمایه‎گذاری در سطح ملی و بین‎المللی را این مبحث قرار داده است.

حیدری‎نژاد ادامه داد: در این راستا قرار است همایشی بین‎المللی تحت عنوان ژئوتوریسم در استان برگزار شود که پنل‎هایی را برای جذب سرمایه‎گذار و ایجاد سرمایه‎گذاری در استان داشته باشد.

مدیر مرکز منطقه‎ای زمین‎شناسی زاگرس افزود: ارگان‎های دولتی محدودیت‎هایی دارند که مانع برگزاری این همایش می‎شود لذا قرار است این کار به اتاق بازرگانی خرم‎آباد، جهاد دانشگاهی واحد استان و سازمان زمین‎شناسی محول شود.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی سابقه خوبی در سطح ملی در برگزاری همایش‎ها دارد؛ کیفیت همایش از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا ماحصل آن بتواند به کار استان بیاید و به توسعه آن کمک کند.لذا باید کاری منسجم صورت گیرد.