londan

شهر لندن برای سومین سال پیاپی عنوان مقصد نخست “گردشگری همایش” جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، «مجمع جهانی کنگره‌ها و کنوانسیون‌ها» که مقر آن در شهر لندن‌ است، روز دوشنبه از لندن به عنوان مقصد نخست گردشگری همایش جهان یاد کرد.

به گزارش نیوز وایر‌، لندن در سال 2012 میزبان بیشترین تعداد همایش در جهان بود که حاصل آن تبدیل این شهر به مقصد نخست گردشگری همایش جهان است. کارشناسان سازمان جهانی جهانگردی از آن به عنوان گونه‌ی جدید صنعت گردشگری نام می‌برند.

براساس برآوردها، برگزاری همایش‌های بین‌المللی و حضور کارشناسانی از کشورهای مختلف جهان منافع زیادی برای اقتصاد لندن دارد و تنها برگزاری «همایش جهانی گردشگری درمانی» در ماه دسامبر در لندن به مدت پنج روز که با حضور 10 هزار کارشناس گردشگری درمانی در مدت پنج روز در این شهر برگزار شد، حدود 25 میلیون پوند برای پایتخت انگلیس درآمد به همراه داشت.

البته لندن در سال گذشته میلادی میزبان مسابقات المپیک و پارالمپیک نیز بود که این امر رشد چشمگیر تعداد گردشگران این شهر و مقاصد اصلی گردشگری لندن شامل «برج لندن»، «موزه بریتانیا» و «قصر کنیسنکتن» را به همراه داشت.

انگلیس طی سال‌های اخیر همواره در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان بوده و حالا دولت این کشور که با مشکل کسری شدید بودجه دست به گریبان است، قصد دارد در قالب برنامه‌ای 10 ساله، درآمدها از محل صنعت گردشگری را به 188 میلیارد پوند در سال 2020 برساند و این کشور را به قطب نخست گردشگری قاره اروپا تبدیل کند.