Libya

صحراهای لیبی در هفته‌های اخیر به جاذبه جدید گردشگری این کشور تبدیل شده‌اند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که در روزهای پایانی ماه جولای سال گذشته، نخستین گروه از گردشگران اروپایی از فرانسه وارد لیبی شدند، در هفته‌های اخیر صحراهای لیبی به جاذبه جدید گردشگری این کشور تبدیل شده‌اند.

به گزارش افریکا دیلی،۹۰ درصد از خاک لیبی را صحراهای بی آب و علف پوشانده که می‌توانند‌ روزانه میزبان هزاران صحرانورد از کشورهای مختلف جهان بویژه کشورهای سردسیر باشند.

در این شرایط مقامات سازمان گردشگری لیبی قصد دارند با تلاش‌های مستمر خود برای احیاء صنعت گردشگری لیبی، این کشور را به یک مقصد جهانی گردشگری تبدیل کنند و در این راستا تلاشهای زیادی برای توسعه گردشگری صحرا صورت گرفته که در مقایسه با دیگر گونه‌های صنعت گردشگری به امکانات و زیرساختهای خاصی نیاز ندارد.

در حال حاضر مشکل اصلی در جذب گردشگر به لیبی، تعداد کم فرودگاه‌ها و هتل‌ها، شرایط بد جاده‌ها، آشنا نبودن بیشتر مردم این کشور به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی، ضعف زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و نبود اطلاع‌رسانی کافی درباره‌ی جاذبه‌های گردشگری این کشور است.

مقامات صنعت گردشگری لیبی قصد دارند حضور پررنگی را در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت گردشگری تجربه کنند و با جذب سرمایه‌گذار خارجی برای احداث مجتمع‌های گردشگری لوکس، صنعت گردشگری‌ این کشور را متحول کنند.