Lebanon

صنعت گردشگری لبنان با کاهش 10 درصدی گردشگران این کشور همچنان در سراشیبی قرار دارد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، با وجود آنکه احتمال وقوع جنگ در سوریه – کشور همسایه لبنان – تا حدود زیادی کاهش یافته است،‌ اما آمارها همچنان از کاهش 10 درصدی گردشگران این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ در هشت ماهه نخست امسال تعداد گردشگران لبنان در مقایسه با زمان مشابه در سال 2012 حدود 10 درصد کاهش یافت که در این میان تعداد گردشگران اروپایی حدود 35 درصد کاهش داشته است.

صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد لبنان به شمار می‌رود و بیش از دو سال جنگ داخلی در سوریه که در مقاطعی باعث کشیده شدن درگیری‌ها به خاک لبنان نیز شد‌، باعث شد که گردشگران لبنان کاهش چشمگیری یابد و علاوه‌بر بیکار شدن هزاران نفر، بسیاری از هتل‌ها به دلیل عدم توانایی مالکان آنها در پرداخت اقساطشان به بانک‌ها تعطیل شوند.

در این شرایط کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با ادامه روند کنون، درآمدهای لبنان تا پایان سال از محل صنعت گردشگری در مقایسه با سال 2012 حدود چهار میلیارد دلار کاهش یابد که تبعات سنگینی را برای اقتصاد این کشور کوچک به همراه خواهد داشت.

لبنان در سال 2011 با میزبانی از بیش از سه میلیون گردشگر، رشد ‌31 درصدی گردشگری را تجربه کرد که حاصل آن درآمد ‌14 میلیارد دلاری برای اقتصاد این کشور بود. لبنان تا پیش از آغاز جنگ در سال ‌1975 میلادی، یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان بود و به «سوییس خاورمیانه» شهرت داشت.