touristhaلبنان به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگران کشورهای خاورمیانه‌، با استقرار نسبی آرامش خود را برای از سرگیری فعالیت‌های گردشگری آماده می‌کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، لبنان که در میان کشورهای منطقه به «سوئیس شرق» مشهور است‌، به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشورهای حوزه خلیج‌فارس‌، از سرگیری فعالیت‌های گردشگری خود در منطقه را در گروی ایجاد آرامش سیاسی و امنیتی این کشور می‌داند.

لبنان از آغاز درگیری‌های سیاسی سوریه در بخش گردشگری شاهد کاهش گردشگران خود بوده، اما مسئولان امیدوارند با بازگشت آرامش و امنیت به این کشور، بخش گردشگری دوباره فعال شود.

طبیعت لبنان و تنوع فرهنگی و تاریخی آن که در نتیجه حضور تمدن‌های مختلف در این کشور به وجود آمده همواره از سوی گردشگران کشورهای حوزه خلیج‌فارس مورد استقبال قرار گرفته است.

این کشور با مناطق باستانی و تاریخی متعدد تمدن‌های یونان و رم باستان‌، قلعه‌های صلیبیان، کلیساها و مساجد تاریخی سواحل شنی و صخره‌ای و رستوران‌های مشهور در میان گردشگران شناخته شده است.

در این کشور آثار باستانی تمدن‌های شرق و غرب، از سکونت‌های انسان‌های عصر حجر تا شهرهای پررونق تمدن فینیقی‌ها‌، معابد روم‌، قلعه‌های صلیبیان و مساجد مملوکیان جمع شده‌اند.

یکی از تازه‌ترین سیاست‌های جذب گردشگر در لبنان پرواز در آسمان این کشور با هواپیمای ویژه و دیدن جنگل و دریا از شیشه‌های هواپیما است.