laos

«شورای گردشگری اروپا» لائوس را به عنوان مقصد برتر گردشگری سال 2013 انتخاب کرد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، «شورای گردشگری و تجارت اروپا» روز چهارشنبه کشور لائوس را به عنوان مقصد برتر گردشگری در سال 2013 برگزید.

به گزارش شین‌هوا، این شورا که مقّر آن در شهر بخارست رومانی است و یک سازمان غیردولتی محسوب می‌شود، سال‌ها قبل با هدف شناسایی مقاصد گردشگری مورد علاقه‌ گردشگران اروپایی تاسیس شد.

این شورا با در نظر گرفتن فاکتورهای متفاوت از جمله هزینه‌ی پایین اقامت، سهولت در سفر، امنیت گردشگران، امکانات رفاهی ارائه شده، سهولت در دسترسی به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، سهولت در سرمایه‌گذاری، حفاظت از محوطه‌های تاریخی و تاثیر صنعت گردشگری بر افزایش تولید ناخالص داخلی، لائوس را به عنوان مقصد برتر گردشگری گردشگران اروپایی در سال جاری میلادی اعلام کرد.

لائوس که از جنگل‌ های بکر، آثار تاریخی ارزشمند و رودهای پرآب بهره می‌برد، به عنوان یکی از آخرین کشورهای کمونیست جهان از سال‌ها قبل و در قالب اقدامات مقامات ارشد این کشور برای تبدیل به مقصد جهانی گردشگری رشد چشمگیر صنعت گردشگری‌اش را تجربه کرده و در حال حاضر این صنعت موتور محرک اقتصاد لائوس محسوب می‌شود.

لائوس در جنوب‌شرق آسیا در سال 2012 میزبان سه میلیون و 300 هزار گردشگر بود که از رشد 22 درصدی گردشگران این کشور در مقایسه با سال 2011 حکایت دارد.

در این شرایط کارشناسان آینده‌ پیش‌روی صنعت گردشگری لائوس را درخشان دانسته و بر این باورند که این کشور در آینده‌ نزدیک به یکی از مقاصد گردشگری برتر قاره‌ آسیا تبدیل می‌شود.

صنعت گردشگری دومین منبع درآمد لائوس پس از صادرات محصولات کشاورزی بوده و هزاران نفر از نیروی کار این کشور در این صنعت و صنایع مرتبط گردشگری به کار اشتغال دارند.