koreaپس از هند، ویتنام و سریلانکا، اکنون کره‌جنوبی هم صاحب پلیس گردشگر شده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که طی ماه‌های اخیر گزارش‌های زیادی در رسانه‌های جهان در زمینه آزار و اذیت گردشگران، سرقت از آنها و اخذ هزینه‌های اضافه منتشر شده است، از روز گذشته (یکشنبه) کره جنوبی هم اقدام به راه‌اندازی پلیس گردشگر کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ماه‌های اخیر شکایت‌های گردشگران از سرقت وسایل ارزشمندشان از جمله تلفن‌های همراه و دوربین عکاسی و اخذ هزینه‌های اضافی توسط رستوران‌داران و رانندگان تاکسی در این کشور افزایش یافته بود که انتشار جهانی آن‌ها موجب شد تصویر نامناسبی از کره‌جنوبی در ذهن گردشگران برخی از کشورها نقش بندد.

در حال حاضر پلیس‌های گردشگری که زیر نظر وزارت فرهنگ، گردشگری و ورزش کره‌جنوبی فعالیت می‌کنند، تنها در مقاصد گردشگری شهر سئول، پایتخت این کشور مستقر هستند. این پلیس‌ها که یونیفورم ویژه‌ای دارند، به زبان‌های انگلیسی، چینی و ژاپنی نیز آشنایی داشته و وظیفه راهنمایی گردشگران را نیز بر عهده دارند.

کره‌جنوبی که تعداد گردشگران خود را از پنج میلیون گردشگر در ‏سال 2005 به 11میلیون گردشگر در سال 2012 رساند، ‏برای جذب ۱۵میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۵ نیز هدفگذاری کرده‌اند.

در حال حاضر بیشتر گردشگران کره‌جنوبی ‏گردشگران درمانی هستند که به‌ دلیل دوره طولانی اقامت در این کشور بیشترین میزان ارز را وارد چرخه اقتصادی این ‏کشور می‌کنند‎.‎

دولت کره‌جنوبی‎ ‎همچنین در راستای تبدیل به مقصد نخست گردشگری درمانی قاره آسیا، قصد دارد در آینده‌ نزدیک ‏اقدام به راه‌اندازی پنج شهرک گردشگری درمانی در پایتخت این کشور کند.