travel

سخنگوی انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی مسجدسلیمان گفت: امکانات و خدماتی که در تعطیلات نوروز به مسافران این شهرستان داده شد ضعیف بود.

غلامرضا جلیلی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در خوزستان، اظهار کرد: امسال تعداد بازدیدکنندگان از شهرستان مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل خیلی خوب بود و می‌توان گفت سالی متفاوت با سال‌های گذشته را پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: به‌خاطر بارندگی‌های اخیر، آب و هوا بسیار مناسب بود و فضاهای سرسبز زیادی در این مناطق ایجاد شده بود.

جلیلی‌نیا همچنین بیان کرد: دشت شیمبار، کمپ گردشگری تاراز، چاه شماره‌ی 1، صفه‌ی سرمسجد، آبشارهای آرپناه لالی، غار پبده‌ لالی، معبد بردنشانده مسجدسلیمان، دژ اسدخان اندیکا و سدهای اندیکا و مسجدسلیمان جزو مناطق پربازدیدکننده بودند.

سخنگوی انجمن دوست‌داران مسجدسلیمان گفت: با این‌که تعداد بازدیدکنندگان زیاد بودد و حتا بازدیدکنندگان خارجی هم داشتیم، بیشتر آن‌ها از نوع خدمات گلایه زیادی داشتند. به‌عنوان مثال، کمپ گردشگری تاراز و منطقه‌ی آرپناه لالی سرویس بهداشتی ندارند. همچنین بعضی مناطق، راهنمای گردشگری نداشتند تا گردشگران بتوانند از توضیحات لازم بهره ببرند.

وی ادامه داد: در نوروز، اندیکا بیش از نیم میلیون و مسجدسلیمان نیز حدود 700هزار نفر مسافر نوروزی داشت.

جلیلی‌نیا با اشاره به این‌که در شهرهای لالی، اندیکا، هفتکل و مسجدسلیمان مسافران از امکان اسکان در مدارس استفاده کردند، گفت: در بخش اندیکا، هتل و مسافرخانه وجود ندارد که همین موضوع برای مسافران نوروزی مشکل ایجاد می‌کرد. همچنین در مسجدسلیمان یک هتل گردشگری وجود دارد که جوابگوی مسافران نبود.

او همچنین افزود: موزه‌ی مردم‌شناسی مسجدسلیمان بعد از گذشت هفت سال هنوز افتتاح نشده است.