مشهد
هواشناسی مشهدنقشه خراسان رضوی

معاون گردشگری کشور گفت: با توجه به وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) از 28 اسفندماه 91 تا روز نخست فروردین ماه 92 استان خراسان رضوی بیشترین حجم مسافر نوروزی را پذیرا بوده است.

به گزارش ایسنا – منطقه خراسان- منوچهر جهانیان اظهار کرد:همچنین از روز 24 اسفندماه 91 تا پایان روز نخست فروردین بیش از 400 هزار نفر به صورت ریلی به مشهد مقدس سفر کرده‌اند که از رشد پنج درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

وی با اشاره به میزان اقامت مسافران نوروزی گفت: در بحث اقامت، از 28 فروردین تا یکم فروردین ماه سال جاری هفت میلیون 439 هزار و 570 نفر اقامت شبانه داشته‌اند که این حاکی از رشد 31 درصدی نسبت به سال گذشته است.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره‌های صدای بهار گفت: این جشنواره‌ها از 28 اسفندماه 91 در 31 استان کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مسافران نوروزی از جشنواره‌های صدای بهار استقبال گسترده و بی‌نظیری داشته‌اند، متذکر شد: جشنواره ملی صدای بهار نشان دهنده آداب، سنن و رسوم ساکنان شهرها و استان‌های مختلف کشور است و در این جشنواره، موسیقی سنتی، صنایع دستی، غذا، پوشاک، سوغات از هر استان به مسافران نوروزی معرفی می‌شود.

شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chti.ir ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می‌شود.