محمد سویدانلویی

بجنورد – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات جاری سال ۹۵ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به سال ۹۴ رشد ۵۱ درصدی دارد.

محمد سویدانلویی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی امسال سال سختی را داشته، اما سختی‌های این اداره کل مانع از انجام اقدامات موثر این سازمان در بخش‌های مختلف نشده است.

وی گفت: میراث فرهنگی استان هرساله با اقدامات موثر از جمله برگزاری نمایشگاه‌های متنوع در ایام مختلف سال سعی در معرفی استان و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به گردشگران داخل و خارج کشور را دارد.

سویدانلویی اظهار کرد: با توجه به سختی و مشت‌های کاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال جاری، خوشبختانه با پیگری ها و مذاکرات انجام شده اعتبارات جاری سال ۹۵ این سازمان نسبت به سال ۹۴ از رشد ۵۱ درصدی برخوردار است.

وی گفت: این در حالی است که در حوزه گردشگری و برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها، فعالیت‌های تبلیغی مبتنی بر رسانه، حمایت از برگزاری تورها، راه اندازی مراکز گردشگری، کمک به ایجاد تشکل‌ها و … نیز اعتباری در نظر گرفته شده است.

سویدانلویی افزود: علاوه براین، برای حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز اعتباراتی پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: در بودجه سال آینده رسیدگی و رفع مشکلات نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مورد توجه قرار گرفته است.

سویدانلویی افزود: امسال ۱۲ استان به عنوان طرح نوروزگاه انتخاب شدند که خراسان شمالی در لیست این استان‌ها قرار ندارد، اما این اداره کل در نظر دارد تا آیین و مراسم نوروز را به صورت پررنگ در استان انجام دهد.

وی گفت: ایام تعطیلات تابستان و نوروز بهترین فرصت برای معرفی استان به گردشگران است که بایستی تمام دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مشارکت داشته باشند.

سویدانلویی افزود: رونق بخش‌های مختلف گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و جذب گردشگر نقش مهمی در رونق و توسعه اقتصادی استان ایفا می‌کند.