touristhaمحمدرضا جلدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قصرشیرین، اظهار داشت: شهرستان قصرشیرین در سال جاری با افزایش تعداد گردشگران نوروزی همراه بوده است و در این راستا اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان اقداماتی را برای افزایش تعداد گردشگران انجام داده است.

وی به اقدامات تبلیغاتی و خدماتی که اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین برای گردشگران نوروزی ارائه داده است اشاره کرد و افزود: نصب 7 عدد پلاکارد و 5 تخته بنر خوش‌آمدگویی به مسافران نوروزی و راهیان‌نور، برپایی سفره هفت‌سین در موزه مردم‌شناسی شهرستان، توزیع نفرات در سطح شهر به منظور راهنمایی مسافران نوروزی از جمله این اقدامات است.

به گفته جلدی، استقرار راهنمای مسافران در موزه مردم‌شناسی و استقرار شبانه‌روزی راهنما به صورت سه شیفت در ورودی شهر از دیگر برنامه‌های این اداره در نوروز 92 در قصرشیرین بوده است.

وی ادامه داد: برپایی 2 تخته سیاه‌چادر برای پخت نان‌محلی، لبنیات، شیرینی‌های محلی و فروش محصولات صنایع‌دستی و معرفی یکی از سیاه‌چادرها به اداره کل استان به منظور شرکت در مسابقه پخت شیرینی محلی و کسب مقام دومی آن در استان در محل تکیه معاون‌الملک از دیگر برنامه‌ها در ایام نوروز بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان قصر شیرین به اقدامات دیگر این اداره اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه و پخش اقلام فرهنگی شامل کتابچه راهنما، ارائه نقشه شهرستان و استان، بروشور و ارائه پکیج‌هایی برای سرگرمی کودکان مربوط به جاذبه تاریخی و گردشگری استان کرمانشاه، مستندنگاری از تمام فعالیت‌های انجام‌شده در ایام نوروز و برگزاری جنگ شادی در دو شیفت از اقدامات دیگر این اداره در این ایام بوده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری میهمانان نوروزی از موزه مردم‌شناسی و اماکن تاریخی این شهرستان استقبال چشم‌گیری داشته‌اند، افزود: فعالیت موزه مردم‌شناسی در این ایام از ساعت 9 صبح لغایت 20 شب بوده است و همچنین به منظور تعداد بازدیدکنندگان نظافت مکرر موزه مردم‌شناسی صورت گرفته است.

وی افزود: 12 فروردین‌ماه به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران بازدید از موزه به دستور ریاست محترم سازمان رایگان انجام پذیرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قصرشیرین ادامه داد: سرکشی مستمر از ایستگاه‌ها و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی از جمله موزه مردم‌شناسی، بازدید از آثار تاریخی و مراقبت شبانه‌روزی یگان حفاظت از موزه و آثار تاریخی، نظارت شبانه‌روزی بر اماکن اقامتی شهرستان قصرشیرین و بخش خسروی و اخطار کتبی از سوی اداره میراث فرهنگی از اقدامات این اداره برای جذب گردشگر و خدمات‌دهی به مسافران بوده است.