kerman

رییس ستاد مرکزی سفرهای کشور، اشغال صد در صدی مراکز اقامتی استان کرمان را نتیجه‌ی تلاش گروهی خادمان نوروزی این استان ذکر کرد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، منوچهر جهانیان در نشست اعضای ستاد تسهیلات سفر استان کرمان که با حضور معاون سیاسی استاندار و خادمان نوروزی این استان تشکیل شد، گفت: اعضای ستاد تسهیلات سفر استان کرمان با به کارگیری ظرفیت‌های فرابخشی توانسته‌اند با تمرکز بر اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری، ضریب صد در صدی مراکز اقامتی و نیز رشد 30 درصدی اقامت در استان کرمان را سبب شوند. (هواشناسی کرمان)

وی با بیان این‌که برپایی جشنواره صدای بهار، نمایشگاه‌های صنایع دستی و اجرای ویژه‌ی برنامه‌های معنوی و مذهبی در جذب گردشگران نوروزی استان کرمان تاثیرگذار بوده است، یادآور شد: طبق آمار حاصل تا کنون از ابتدای تعطیلات تا پایان روز نهم فروردین‌ماه بیش از یک میلیون نفر از برنامه‌های مفرح تدارک دیده شده، بازدید داشته‌اند.

جهانیان همچنین معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی کرمان را نیز در جذب مسافران نوروزی و افزایش ماندگاری سفر در این استان تاثیرگذار دانست.

همچنین رییس ستاد مرکزی سفرهای کشور از کاهش 40 درصدی تلفات جاده‌ای در استان کرمان خبر داد و گفت: عزم جدی پلیس راهداری، نیروهای امداد و نجات، برپایی ایستگاه‌های استقبال از مسافران و پذیرایی سبب ایجاد توقف‌های کوتاه مدت در طول مسیر، رفع خستگی و در نهایت کاهش تلفات جاده‌ای شده است.