علی مهاجری

کرمان – خبرگزاری مهر: مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از بازسازی و احیای حمام تاریخی شیخ الاسلام شهر کرمان خبر داد.

علی مهاجری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروزه صنعت توریسم نقش موثری در اقتصاد بیشتر کشورها ایفا می کند و با فراهم شدن بستر مناسب در ایران نیز حضور گردشگران خارجی در ایران رو به افزایش است.

وی از رشد شش برابری استقبال گردشگران از کرمان خبر داد و گفت: بسیاری از ظرفیت های گردشگری استان کرمان ناشناخته مانده اند که در صورت معرفی آنها می توان گردشگران بیشتری جذب استان کرد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از وجود دو اثر ثبت جهانی شده در استان کرمان خبر داد و اذعان داشت: در حال حاضر نیز پرونده دو اثر کلوت های شهداد و روستای دستکند میمند در یونسکو برای ثبت جهانی در دست برسی است.

مهاجری با اشاره به وجود حمام های تاریخی متعدد در استان کرمان افزود: حمام شیخ الاسلام شهر کرمان نیز به ثبت ملی رسیده است

این مسئول با اشاره به اینکه حمام گفته شده مربوط به دوران قاجار است، افزود: در حال حاضر این حمام به دلیل عدم توجه کافی به محلی برای تجمع معتادین تبدیل شده است.

وی از عزم میراث فرهنگی برای بازسازی و احیای حمام شیخ الاسلام خبر داد و گفت: این بنای تاریخی در گذشته نیز بازسازی شده بود.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان اذعان داشت: اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان مالکیت حمام شیخ الاسلام  را به عهده داشته و سرمایه گذاران باید این بنا را از اوقاف اجاره کنند.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر دو سرمایه گذار در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند.

مهاجری به نقش مردم در نگهداری از ابنیه تاریخی و آثار باستانی استان کرمان اشاره کرد و گفت: این آثار در واقع میراث گذشتگان بوده و نشانی از تمدن و فرهنگ ما هستند و وظیفه ملی هر فردی است که در راستای حفاظت از آنها تلاش کند.