هتل‌

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان خبر داد: سرمایه‌گذار ترکیه‌ای تا کنون مستقیما با استان کرمان وارد مذاکره نشده، اما مذاکرات آنها با مسئولین مرکزی، حاکی از آن است که استان کرمان جزء گزینه‌های آنها برای ساخت هتل است.

به گزارش ایسنا، گروه هتل‌های اینترکنتیننتال، یک شرکت هتل‌داری بریتانیایی و چند ملتی است که با در اختیار داشتن 4600 هتل (۶۴۶ هزار اتاق) در ۱۰۰ کشور، به‌عنوان بزرگترین گروه هتلداری جهان شناخته می‌شود.

تاسیس گروه هتل‌های اینترکنتیننتال به سال ۱۷۷۷ بازمی‌گردد. در حال حاضر از مجموع هتل‌های زیرمجموعه اینترکنتیننتال، تعداد 3900 هتل بصورت مستقل و با قراردادهای فرانشیز مدیریت می‌شوند. ضمن آنکه ۶۵۲ هتل نیز مستقیمأ تحت مدیریت این شرکت اداره می‌شوند، که تنها ۱۰ هتل، در مالکیت کامل اینترکنتیننتال قرار دارند.

اکنون گروه هتل های «اینترکنتینانتال» ترکیه علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه هتل سازی در ایران اعلام کرده و قصد دارند 10 هتل 4  و 5 ستاره در ایران احداث نمایند.

«محمود وفایی»، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درباره سرمایه‌گذاری این شرکت ترکیه‌ای در استان کرمان به ایسنا گفت: سرمایه‌گذار ترکیه‌ای تا کنون مستقیما با استان کرمان وارد مذاکره نشده، اما مذاکرات آنها با مسئولین مرکزی، حاکی از آن است که استان کرمان جزء گزینه‌های آنها برای ساخت هتل است.

وی با بیان آنکه “منتظر هستیم که آنها به استان مراجعه کرده و این ارتباط از طریق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برقرار شود” اظهار کرد: منتظر هستیم که مذاکرات آنها با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قطعی گردد و ارتباط با استان برقرار و مذاکرات برقرار شود.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پاسخ به اینکه آیا مشخص است کدام شهرستان استان را برای احداث هتل انتخاب شده اذعان کرد: آنچه از طریق سازمان مرکزی میراث فرهنگی و گردشگری منعکس شده است، ظاهر استان کرمان نیز یکی از گزینه‌های آنها است و تا کنون مشخص نشده که کدام شهر کرمان مدنظر آنها است.