سلطانی‌فر

معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: لبخند روحانی پای گردشگران را به کشور باز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، «مسعود سلطانی‌فر» در نشست با فعالان گردشگری استان کرمان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران به دو موفقیت بزرگ دست یافت، اظهار داشت: اولین موفقیت در جنگ تحمیلی بدست آمد که یک وجب از خاک ایران به دست بیگانه نیفتاد، در حالیکه 200 سال گذشته ایران دارای وسعتی برابر با 3 میلیون متر مربع بود که بعد از قرارداد ترکمنچای و گلستان به یک میلیون و 648 هزار کیلومتر مربع رسید.

سلطانی‌فر در ادامه به دومین موفقیت کشور ایران که مذاکرات هسته‌ای بود، اشاره و تصریح کرد: پیروزی در مذاکرات نفس‌گیر هسته‌ای برگ زرین دیگری است که مورد مطلوب قرن‌های آینده خواهد بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه خوشبختانه در این موفقیت به دو هدف بزرگ و مهم که حفظ حقوق هسته‌ای و لغو تمامی تحریم‌ها بود رسیدیم، افزود: دکتر روحانی موفق شدند کشور ایران را از یک گرفتاری سنگین بیرون آورند که باید قدر این دستاورد بزرگ را بدانیم.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه افتخار ثبت سومین اثر در فهرست میراث جهانی بسیار مهم و ارزشمند است، گفت: فرآیند ثبت یک اثر جهانی حداقل سه سال زمان می‌برد که خوشبختانه استان کرمان با حمایت استاندار پرتلاش خود توانست به این افتخار نائل شود.

وی با اشاره اینکه امروز کرمان به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شده است، اظهار داشت: متناسب با این وضعیت باید برنامه‌ریزی مناسبی جهت ورود هرچه بیشتر گردشگران خارجی صورت گیرد که بدون شک با همت استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی استان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری به این هدف بزرگ زودتر از آنچه تصورش را داریم، خواهیم رسید.

سلطانی‌فر با بیان اینکه لبخند روحانی پای گردشگران خارجی را به ایران باز کرد، گفت: در دو سال گذشته رشد کشور ایران در جذب گردشگر 12 درصد بوده که 3 برابر دنیا است که بدون شک با همین دید به اهداف سند چشم انداز خواهیم رسید.

وی ادامه داد: با توجه به وجود پتانسیل‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران، این کشور می‌تواند 20 تا 25 میلیون گردشگر خارجی را میزبانی کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به حمایت جدی مقام معظم رهبری، مجلس و قوه قضائیه از این سازمان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به صورت صریح در مبانی اقتصاد مقاومتی به افزایش گردشگران خارجی اشاره کردند که باید مورد توجه هرچه بیشتر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کرمان 1800 میلیارد تومان پروژه در بخش گردشگری در حال اجرا است، افزود: فعالان عرصه گردشگری نقش بسیار مهمی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری دارند و ما به عنوان بخش دولتی از آنها حمایت خواهیم کرد.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه سالیانه 20 تا 25 هتل 4 و 5 ستاره به کشور اضافه خواهد شد، گفت: تاکید این سازمان بر افزایش اماکن اقامتی برای سطوح مختلف گردشگران و ساخت هتل‌های 4 و 5 ستاره در کشور است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اکنون کشور ترکیه سالیانه میزبان 36 میلیون گردشگر است که ورود این تعداد گردشگر نتیجه 9 سال برنامه‌ریزی بوده است، به طوریکه این کشور توانست ظرف 23 سال از 3 میلیون گردشگر به 36 میلیون گردشگر برسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه در این مقطع از زمان به طور قطع گردشگری می‌تواند موتور محرکه خروج اقتصاد ایران از رکود باشد، افزود: باید به افقی فراتر از افق 1404بیندیشیم چراکه سازمان جهانی گردشگری افق خود را در سال 2050 دیده است.

وی به رفع مشکلات فعالان عرصه گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: دریافت 580 میلیارد تومان جهت راه‌اندازی 31 هتل از صندوق توسعه ملی از اولویت‌های این سازمان است که انجام خواهد گرفت.