jordan

با توسعه صنعت گردشگری در اردن، 30 هزار نفر دیگر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در قالب این طرح که اجرای آن از سال 2014 آغاز شده و تا پایان سال 2015 به طول می‌انجامد،‌ درآمدهای اردن از محل صنعت گردشگری هم رشد چشمگیری می‌یابد.

به گزارش عرب نیوز‌، در حال حاضر حدود 162 هزار نفر در اردن در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند که با اجرای طرح جدید دولت اردن این رقم به 192 هزار نفر می‌رسد.

در قالب این طرح، علاوه‌بر توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری اردن از جمله هتل‌ها،‌ صدها دهکده صنایع دستی نیز در این کشور راه‌اندازی می‌شود.

اردن که صنعت گردشگری یکی از منابع اصلی درآمد دولت این کشور است‌، حدود 28 هزار محوطه تاریخی را در خود جای داده و به همین دلیل هدف بیشتر گردشگرانی که به اردن سفر می‌کنند، بازدید از شهر تاریخی «پترا» و چند آمفی تئاتر برجای مانده از تمدن روم باستان است.

دولت اردن از مدت‌ها پیش پروژه‌های دیگری را نیز برای جذب گردشگر آغاز کرده که از آن جمله به تبلیغ در شبکه‌های تلویزیونی جهانی، احداث شهرک گردشگری و توسعه و احداث چند فرودگاه می‌توان اشاره کرد که با پایان آنها سهم صنعت گردشگری از «تولید ناخالص داخلی» این کشور از رقم فعلی 14 درصد به 16 درصد خواهد رسید.