ordonیک قلعه عثمانی در اردن در سال‌های اخیر به جاذبه جدید گردشگری این کشور تبدیل شده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یک قلعه عثمانی در منطقه «ایربید» اردن که به همین نام شهرت دارد و پس از پایان پروژه مرمت تبدیل به یک موزه شده، در سال‌های اخیر به جاذبه جدید گردشگری این کشور شده است.

به گزارش خیرگزاری آناتولی‌، قلعه “ایبرید” در سال‌های که اردن فعلی تحت حاکمیت امپراطوری عثمانی قرار داشت، در مسیر یکی از راه‌های اصلی زیارتی و تجاری بوده و به دستور سلطان سلیمان در سال 1516 میلادی ساخت شد.

این قلعه تا سال 1886 میلادی مورد استفاده بود و پس از آن به حال خود رها و به یک بنای متروکه تبدیل شد. سپس در دهه 90 میلادی به عنوان یک زندان مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه در نهایت پس از پایان پروژه مرمت 12 ساله، به مقصد جدید گردشگری اردن تبدیل شد.

اکنون قلعه “ایبربد” که در قالب یک موزه صدها اثر تاریخی ارزشمند را نیز در خود جای داده‌، در روزهایی که صنعت گردشگری اردن به دلیل ناآرامی‌های سوریه روزهای خوبی را سپری نمی‌کند‌، به مقصد جدید گردشگری اردن تبدیل شده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی به مقصد دوم گردشگری اردن پس از شهر تاریخی «پترا» تبدیل شود.

گردشگری اردن در سال 2012 در مقایسه با سال 2011 کاهش 22 درصدی داشته که ادامه این روند می‌تواند مشکلات جدی بر اقتصاد این کشور که صنعت گردشگری یکی از ارکان آن به شمار می‌رود، برجای بگذارد. صنعت گردشگری 14 درصد از تولید ناخالص داخلی اردن را شامل می‌شود و بخش قابل‌توجهی از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.