jordanشهر تاریخی «پترا» که از آن به عنوان جواهر صنعت گردشگری اردن نام برده می‌شود، در پنج ماهه نخست امسال ‌میزبان بیش از دو میلیون گردشگر بود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از مقامات صنعت گردشگری اردن از میزبانی شهر تاریخی «پترا» جواهر صنعت گردشگری این کشور از دو میلیون گردشگر در پنج ماهه نخست سال جاری میادی خبر داد.

به گزارش عرب نیوز، همواره مقصد بیشتر گردشگرانی که به اردن سفر می‌کنند، شهر تاریخی پترا است که از سال‌ها قبل و پس از انتخابش به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه‌ جهان از نگاه مردم دنیای مدرن گردشگرانش رشد چشمگیری یافت.

درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری ‌14 درصد از تولید ناخالص داخلی اردن (GDP) را تشکیل داده و این کشور در سالهای اخیر یکی از کشورهای موفق جهان در جذب گردشگر نیز لقب گرفته، البته ناآرامی‌های سوریه در دو سال اخیر صدماتی را به صنعت گردشگری اردن وارد کرده است.

پترا که در سال 1812 میلادی توسط یک باستان‌شناس سوئیسی کشف شد، در سال‌های دور بخشی از شهر باستانی «ناباتایان» محسوب می‌شده است. این شهر صخره‌ای به‌ دلیل استفاده از نوع خاصی از معماری با تلفیق معماری سنتی شرقی و معماری یونانی، در سال 1985 میلادی در فهرست میراث جهانی سازمان «یونسکو» به ثبت رسید.

دولت اردن از مدت‌ها پیش پروژه‌های دیگری را نیز برای جذب گردشگر به پترا آغاز کرده که از آن جمله می‌توان به تبلیغ در شبکه‌های تلویزیونی جهانی، احداث شهرک گردشگری در مجاورت آن و احداث یک فرودگاه در نزدیکی این شهر تاریخی اشاره کرد.