گردشگری حلال

ژاپن تا سال 2020 گردشگران حلالش را دو برابر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ژاپن که هنوز نتوانسته از پیامدهای سنگین زلزله ‌مرگبار و سونامی سال 2011 بر بخش‌های مختلف اقتصادیش از جمله صنعت گردشگری رهایی یابد، توجه ویژه‌ای به توسعه گردشگری حلال دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این راستا از مدت‌ها قبل در تعدادی از هتل‌های ژاپن بخش‌های ویژه‌ای به گردشگران مسلمان اختصاص داده شده که در آن‌ها علاوه‌بر وجود نمازخانه، کارکنان هتل حجاب اسلامی را رعایت می‌کنند، فقط غذاهای حلال سرو می‌شود، از مشروبات الکلی خبری نیست و فیلم‌های غیراخلاقی نیز از شبکه داخل هتل پخش نمی‌شود.

در حال حاضر هشت رستوران در ژاپن غذاهای حلال ارائه می‌کنند و از سوی دیگر شش هتل نیز به امکانات لازم برای جذب گردشگران مسلمان تجهیز شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تعداد آنها در آینده نزدیک رشد چشمگیری یابد.

از سوی دیگر پایتخت ژاپن، شهر زیبای توکیو نیز که در سال 2020 میزبان مسابقات المپیک خواهد بود، مدتی قبل میزبان همایش بین‌المللی گردشگری حلال بود و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگران مسلمان ژاپن که بیشتر آن‌ها از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و جنوب شرق آسیا بوده و مبالغ هنگفتی را وارد چرخه اقتصادی ژاپن می‌کنند در سال 2020 با افزایش صد در صدی به حدود 200 هزار نفر برسد.

دولت ژاپن همچنین از هدفگذاری برای جذب 20 میلیون گردشگر در سال 2020 خبر داده که در این راستا اقدمات زیادی نیز توسط دولت ژاپن برای جذب بیشتر گردشگران در دست اجرا است که از آنجمله می‌توان به احداث یکی از بزرگترین مجتمع‌های گردشگری جهان شامل ده‌ها هتل، رستوران، مجتمع مسکونی، کلینیک‌های ویژه گردشگری درمانی، پارک فناوری اطلاعات، سالن سینما، تئاتر، کنسرت موسیقی، چند مجتمع ورزشی و یک فرودگاه در توکیو اشاره کرد.