ژاپن

دولت ژاپن با هدف جذب بیشتر گردشگران، فرایند تسهیل صدور ویزای گردشگری این کشور را از هفته آتی آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این راستا از آغاز نیمه دوم سال جاری میلادی شرایط صدور ویزای گردشگری ژاپن برای گردشگران سه کشور فیلیپین، ویتنام و اندونزی تسهیل می‌شود.

به گزارش برناما، از ماه‌های بعدی نیز هر ماه چند کشور دیگر به این فهرست اضافه می‌شوند که در قالب آن یا برای گردشگران در کمتر از سه روز ویزای گردشگری صادر شده و یا برای آنها ویزای فرودگاهی صادر می‌شود.

در حال حاضر گردشگران آمریکایی، کانادایی و استرالیایی و بیشتر کشورهای اروپایی برای سفر ژاپن نیازی به اخذ ویزا ندارد و دولت این کشور در راستای راهبرد جدید خود برای جذب بیشتر گردشگران که پس از سونامی مرگ‌بار سال 2011 آغاز شد توجه خود را به جذب بیشتر گردشگران از کشورهای آسیایی، آفریقایی و منطقه آمریکای جنوبی معطوف کرده است.

دولت ژاپن از هدفگذاری برای جذب 20 میلیون گردشگر در سال 2020 خبر داده که در این سال شهر توکیو، پایتخت ژاپن میزبان مسابقات المپیک خواهد بود. در این راستا اقدمات زیادی نیز توسط دولت ژاپن برای جذب بیشتر گردشگران در دست اجرا بوده که از آنجمله می‌توان به احداث یکی از بزرگترین مجتمع‌های گردشگری جهان شامل ده‌ها هتل، رستوران، مجتمع مسکونی، کلینیک‌های ویژه گردشگری درمانی، پارک فناوری اطلاعات، سالن سینما، تئاتر، کنسرت موسیقی، چند مجتمع ورزشی و یک فرودگاه در توکیو اشاره کرد.