japan

دولت ژاپن از هدفگذاری برای جذب 20 میلیون گردشگر در سال 2020 خبر داد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، این اقدام در راستای سیاست‌های جدید دولت شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن صورت می‌گیرد که توسعه صنعت گردشگری در آن جایگاه خاصی دارد.

به گزارش یومیوری، دولت ژاپن برای تحقق این هدف در سال 2020 که همزمان با برگزاری مسابقات المپیک در توکیو، پایتخت این کشور خواهد بود، اقدمات زیادی را در دست اجرا دارد که در قالب آن از مدت‌ها قبل احداث یکی از بزرگترین مجتمع‌های گردشگری جهان در توکیو آغاز شده است.

این مجتمع گردشگری که هنوز هزینه دقیق ساخت آن اعلام نشده شامل ده‌ها هتل، رستوران، مجتمع مسکونی، کلینیک‌های ویژه گردشگری درمانی، پارک فناوری اطلاعات، سالن سینما، تئاتر، کنسرت موسیقی، چند مجتمع ورزشی و یک فرودگاه است و علاوه بر ایجاد هزاران شغل در زمان احداث آن، پس از راه اندازی نیز برای 2500 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.

دولت ژاپن همچنین قصد دارد از این مجتمع گردشگری که در زمینی به مساحت 41 هکتار در مجاورت دهکده المپیک توکیو برای میزبانی از مسابقات المپیک 2020 احداث خواهد شد، برای اسکان صدها هزار گردشگری که برای تماشای مسابقات المپیک به پایتخت ژاپن سفر می کنند استفاده کند.

ژاپن در قالب راهبرد جدیدش برای جذب 20 میلیون گردشگر نگاه ویژه‌ای نیز به کشورهای شرق آسیا و جنوب آن دارد که در این میان چین و هند که بیش از 2 میلیارد نفر از جمعیت جهان را در خود جای داده‌اند جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.