شهر ارواح

یک شهر متروکه در ژاپن که از آن بعنوان شهر ارواح نامبرده می‌شود، به جاذبه جدید گردشگری ژاپن تبدیل شده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، دولت ژاپن قصد دارد شهر متروکه «هاشیما» را که در 15 کیلومتری ساحل شهر گردشگری ناکازاکی است را به مقصد گردشگران بیشتری تبدیل کند.

به گزارش برناما، این شهر در فیلم «سقوط آسمانی»، آخرین فیلم از سری فیلم های جیمز باند مخفیگاه «رائول»، شخصیت منفی فیلم بود، البته سازندگان فیلم جیمز باند به دلیل خطر ریزش بلوک‌های ساختمانهای متروکه مجبور شدند تا بخش‌هایی از محیط را در استودیو بازسازی کنند.

هاشیما از دور به کشتی جنگی غول‌پیکری در حال فرورفتن در آب شبیه است. این شهر در فاصله سال‌های ۱۸۸۷ تا ۱۹۷۴ به عنوان مرکز استخراج زغال سنگ مورد استفاده بود و در بلوک‌های ساختمانی‌اش هزاران کارگر به همراه خانواده هایشان سکونت داشتند.

ورود به این جزیره خالی از سکنه به مدت ۳۵ سال ممنوع بود تا آنکه از آوریل سال ۲۰۰۹ نخستین تورهای گردشگری بازدید از هاشیما راه اندازی شدند. البته بلوک‌های بتونی هاشیما امروزه با خطر ریزش روبرو هستند، به همین دلیل راهی ایمن در میان خرابه‌ها برای گردشگران در جزیره ایجاد شده است.

مقامات ژاپنی که صنعت گردشگری کشورشان هنوز نتوانسته با وجود گذشت دو سال از زلزله و سونامی مرگبار سال 2011 به روزهای خوبش بازگردد، برنامه‌های فراوانی را برای جذب بیشتر گردشگران در دست اجرا دارند که افزایش چشمگیر گردشگران هاشیما با استفاده از جاذبه های گردشگری ناکازاکی و انتقال گردشگران با قایق های مدرن یکی از آنهاست.

ژاپن در سال 2013 میزبان حدود 10 میلیون گردشگر بود و خود را برای میزبانی از 12 میلیون گردشگر در سال جاری میلادی آماده می کند. دولت ژاپن همچنین قصد دارد شرایط لازم برای جذب 20 میلیون گردشگر در سال 2017 و 25 میلیون گردشگر را در سال 2025 با جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زیرساخت‌های صنعت گردشگری این کشور مهیا کند که حاصل آن ایجاد هزاران شغل جدید در ژاپن خواهد بود.