japan

ژاپن با پشت سر گذاشتن روزهای بد صنعت گردشگری‌اش، ورود 10 میلیون‌اُمین گردشگرش در سال 2013 را جشن گرفت.

به گزارش توریست‌ها به نقل از ایسنا، 10 میلیون‌اُمین گردشگر ژاپن که از تایلند بود، روز گذشته (جمعه) وارد فرودگاه نارینا شهر توکیو -پایتخت ژاپن- شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه‌، این گردشگر تایلندی در بدو ورود مورد استقبال وزیر گردشگری ژاپن قرار گرفت و یک بسته گردشگری شامل یک هفته اقامت رایگان در یک هتل پنج ستاره و بازدید رایگان از جاذبه های گردشگری توکیو به وی اهدا شد.

در این شرایط پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی حدود نیم میلیون گردشگر دیگر برای گذراندن تعطیلات سال نو میلادی و شرکت در جشنواره «استوک» که مدتی قبل در فهرست میراث ناملموس سازمان یونسکو نیز به ثبت رسید به ژاپن سفر کنند.

کارشناسان علت اصلی رشد چشمگیر گردشگران ژاپن در ماه‌های اخیر را کاهش ارزش ین در مقابل دلار و یورو می دانند. همچنین افزایش 96 درصدی گردشگران چینی ژاپن نیز یکی از علل اصلی رشد چشمگیر گردشگران این کشور بوده است.

مقامات ژاپنی که صنعت گردشگری کشورشان در سال 2011 زلزله و سونامی مرگبار را پشت سر گذاشت و میزبانی مسابقات المپیک در سال 2020 را نیز به دست آورده‌اند، برنامه‌هایی را نیز برای جذب بیشتر گردشگران مسلمانان از دیگر مناطق جهان، بویژه کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و شمال آفریقا را نیز در دست اجرا دارند.

آنها همچنین قصد دارند شرایط لازم برای جذب 20 میلیون گردشگر در سال 2017 و 25 میلیون گردشگر را در سال 2025 با جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زیرساخت‌های صنعت گردشگری این کشور مهیا کنند که حاصل آن ایجاد هزاران شغل جدید در ژاپن خواهد بود.