ژاپن

با دوبرابر شدن تعداد مسافران چینی، صنعت گردشگری ژاپن پنج سال زودتر به هدف از پیش تعیین‌شده‌اش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، تعداد گردشگران خارجی ژاپن طی 10 ماه نخست سال 2015 از مرز 16 میلیون عبور کرده و این به معنای دستیابی زودتر از موعد دولت این کشور به هدف طولانی‌مدت در حوزه گردشگری است.

آمارها حاکی از آن است که در این مدت استقبال مسافران چینی از ژاپن تا بیش از دوبرابر افزایش داشته و تعداد گردشگران خارجی این کشور به 16 میلیون و 300 هزار نفر رسیده است.

نخست وزیر ژاپن، گردشگری را یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در رشد اقتصادی کشورش دانسته و هدفش را جذب 20 میلیون گردشگر خارجی تا سال 2020 قرار داده است. با این وصف، اگر استقبال از جاذبه‌های این کشور آسیایی با همین روند ادامه پیدا کند این ایده پنج سال زودتر رنگ واقعیت به خود می‌گیرد. البته باید میزبانی توکیو برای بازی‌های المپیک سال 2020 را هم مدنظر قرار داد که به خودی‌ِخود تعداد زیادی گردشگر را روانه این کشور خواهد کرد.

استرالیا، تایلند و سریلانکا پیش از ژاپن، در فهرست مقاصد محبوب طبقه متوسط جامعه چین قرار داشتند. براساس گزارشات ماه گذشته آژانس گردشگری ژاپن، بیش از نیمی از درآمد هشت میلیارد و 100 میلیونی صنعت گردشگری این کشور که طی ماه‌های جولای تا سپتامبر سال جاری میلادی به دست آمده، مرهون سفر گردشگران چینی است.

پیش‌بینی شده تعداد مسافران چینی تا سال 2020 دوبرابر شده و به 234 میلیون نفر برسد. ژاپنی‌ها انتظار دارند امسال 229 میلیارد دلار از سفر چینی‌ها به کشورشان درآمد کسب کنند. این به معنای رشد 23 درصدی این رقم نسبت به سال 2014 است که صرف خرید پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و وسایل الکترونیک شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، چینی‌هایی که در ماه اکتبر 2015 به ژاپن سفر کردند، تعداد کل گردشگران خارجی این کشور را به یک میلیون و 830 هزار نفر رساندند و این بالاترین رکورد ثبت‌شده در یک ماه برای ژاپنی‌هاست. ژاپن در نوامبر و دسامبر سال گذشته میلادی میزبان دو میلیون و 400 گردشگر بود، بنابراین افزایش 54 درصدی این آمار، آن را به 20 میلیون نفر می‌رساند.