ژاپن

با پایین آمدن قیمت واحد پول ژاپن و دیگر عوامل اقتصادی، رکورد جدیدی در ورود گردشگران به این کشور آسیایی ثبت شد.

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد در ماه آوریل سال جاری میلادی یک میلیون و 700 هزار مسافر خارجی راهی ژاپن شده‌اند که این رقم رکوردی در حوزه گردشگری ژاپن محسوب می‌شود.

برنامه‌های توسعه 20 ساله ژاپن در دهه‌های اخیر پیامدهای خوب و بد زیادی را داشته که از جمله آن‌ها، بالا رفتن قیمت کالاهای مورد علاقه گردشگران و در نتیجه استقبال کم خارجی‌ها برای سفر به این کشور است. اما اخیرا تغییر سیاست‌های دولت ژاپن بر رشد صنعت گردشگری این کشور تأثیر گذاشته و رکورد جدیدی در ورود مسافران خارجی در سال 2015 به ثبت رسیده است.

پایین آمدن قیمت ین، کاهش میزان مالیات کالاهای توریستی و افزایش تعداد فروشگاه‌های معاف از مالیات در توکیو از جمله عواملی هستند که سیل جمعیت گردشگران بین‌المللی را روانه ژاپن کرده‌ است.

به گزارش گاردین، بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر مسافران از چین، هنگ‌کنگ و کره‌جنوبی هستند. تعداد توریست‌های سال 2015 در ماه می به یک میلیون و 600 هزار نفر رسید که این رقم نسبت به سال قبل دو برابر شده بود.

تعداد گردشگران سالانه ژاپن برای اولین‌بار در سال 2013 از مرز 10 میلیون نفر عبور کرد و سال 2014 به 13 میلیون و 400 نفر رسید. مقامات این کشور پیش‌بینی کرده‌اند این رقم تا 2020 به 20 میلیون برسد.