taj

هند با ارائه تسهیلاتی در آینده نزدیک، به مقصد «گردشگری ازدواج» زوج‌های ایتالیایی تبدیل می‌شود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، سفیر ایتالیا در هند روز گذشته (شنبه) از ارائه تسهیلاتی برای برگزاری مراسم ازدواج زوج‌های ایتالیایی در هند در قالب طرح «گردشگری ازدواج» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش‌ هندوستان تایمز، سفبر ایتالیا در هند با اشاره به رونق گردشگری ازدواج در ایتالیا در سال‌های اخیر، هند را مکان مناسبی برای برگزاری جشن ازدواج زوج‌های ایتالیایی دانست.

وی شهرهای تاریخی «بمبئی» و منطقه‌ زیبای «گوآ» را مکان‌هایی ایده‌آل برای برگزاری مراسم ازدواج زوج‌های ایتالیای با هزینه‌ای مناسب دانست و بر این باور است که زوج‌های گردشگر و همراهان آنها با بازدید از جاذبه‌های گردشگری هند از جمله بنای تاریخی «تاج‌محل» روزهای خوشی را در هند سپری کنند.

وی همچنین با اشاره به سفر سالانه صد هزار گردشگر ایتالیایی به هند، راه‌اندازی این گونه از صنعت گردشگری در هند را زمینه‌ساز سفر بیشتر گردشگران هندی به ایتالیا و رشد صنعت گردشگری هر دو کشور دانست.

هند در شرایطی مقصد گردشگری ازدواج ایتالیایی‌ها می‌شود که ایتالیا نیز در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری ازدواج تبدیل شده و در سال 2012 حدود 411 میلیون دلار از محل گردشگری ازدواج درآمد داشته است.

هند در سال 2012 میزبان نزدیک به 33 میلیون گردشگر بود که این امر درآمدی حدود شش میلیارد دلار را برای اقتصاد این کشور به همراه داشت. در این شرایط مسؤولان صنعت گردشگری هند قصد دارند با افزایش چشمگیر تعداد هتل‌های این کشور با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، هند را به مقصد ‌٥٠ میلیون گردشگر در سال ‌٢٠٢٠ تبدیل کنند.