امضای یادداشت تفاهم
پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران و گروه میراث فرهنگی دانشگاه بلونیا ایتالیا یک یادداشت تفاهم در زمینه باستان شناسی در شهر پارسه امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و آنجلو پمپیلیو رییس گروه میراث فرهنگی دانشگاه بلونیا این یادداشت تفاهم را امضا کردند.

یادداشت تفاهم مورد اشاره در 9 بند تنظیم شده است که از جمله می توان به بندهای همکاری های پژوهشی و آموزشی، توسعه همکاری های پژوهشی ، حفاظت و مرمت و انتشارات اشاره کرد.

بر اساس این یادداشت تفاهم طرف ها برای تقویت زمینه های آموزشی و مشاوره ای تحقیقاتی در باستان شناسی به یکدیگر کمک می کنند.

در بند دیگر این یادداشت تفاهم تاکید شده است که هرساله در هریک از محافل علمی که توسط پژوهشگاه برگزار می شود پژوهشگران گروه حداقل یک مقاله یا سخنرانی یا هر دو مورد رادر زمینه برنامه های پژوهشی آن سال ارایه خواهند داد.

طرفها همچنین تفاهم کردند برای آثار و یافته های باستان شناسی حاصل از کاوش های باستان شناسی طرح و برنامه حفاظت و مرمت تهیه کنند.

در این دیدار سید محمد بهشتی به پوشش موقت بعضی از سایت های باستان شناسی اشاره کرد و گفت: بهتر است برای برخی از این سایت ها پوشش دائمی تعبیه شود .

وی با تاکید بر بهره گرفتن از تجربیات گذشتگان تصریح کرد: ما در ایران در بسیاری از موارد صاحب تجربه نیستیم باید از تجربیات متخصصین استفاده کنیم تا دچار کمترین اشتباه شویم و این همکاری سرآغازی برای کسب اینگونه تجربیات است.

پس از وی کالیری نماینده تام الاختیار آنجلو پمپیلیو در سخنانی گفت: ایتالیا در زمینه میراث فرهنگی تجربیات فراوانی دارد و من تلاش می کنم بهترین متخصص ها را برای کار در ایران پیدا کنم.

او افزود: کارشناسان و باستان شناسان ایتالیا هرگاه نام ایران را می شنوند علاقه وافری برای همکاری نشان می دهند.